Lite vimsande

Lyckades på något vis ta mig upp i morse, inte halv sju som jag hade svaga förhoppningar om, men i allafall till åtta var jag upp och kunde äta frukost, fick alltså en helt timme på mig att förbereda presentationen som skulle vara klockan tio. Skrev labbar som en galning och hann läsa igenom texten två gånger ungefär och ingen gång med bara lapparna så jag kände mig oförberedd. Kom först av vi fyra som skulle presentera idag och fick frågan om jag ville börja först också. Tja, ingen idé att skjuta på det så jag gick modigt upp för att ha min presentation. Det gick ganska bra tyckte jag själv och jag tror att de tyckte att det var intressant. Fick lite nya saker jag ska jobba på också, pausljud och ögonkontakt, men annars kändes det bra. Hann aldrig med att bli nervös vilket var skönt. Efter alla presentationer skulle jag och Lollo göra våra rester, alla som kunde och ville stanna kvar en bit över lunchen skulle lyssna, det slutade med att jag och Lollo lyssnade på varanda och så läraren då. Snacka om lyckat, fick inte ens läsa klart mitt stycke eftersom hon kom på att datakillen kunde komma när som helst och hämta datorn som lollo skulle ha i sin presentation. Lite surt eftersom jag äntligen, tidsmässigt kunde läsa ett stycke ur Mitt Iran av Shirin Ebadi. Ville läsa det på det förra högläsningstillfället, men det blev för långt då. Så nu när vi hade mer tid ville jag passa på. Hade en massa bra ställen för pauser och ögonkontakt med publiken och jag fick läsa med min allvarliga röst. Nu kom jag bara halvägs in innan jag fick sluta och de avslutande meningarna var naturligtvis de bästa. Men, men, det kanske kommer nya chanser.

Fortsatte dagen med att knåpa ihop intervjufrågor till en kvalitetsmänniska vi ska intevjua på RMV nu på onsdag. Det gick ganska snabbt och smidigt och kul att träffa de andra tjejerna också, blir lite annorlunda när man inte läser så många kurser tillsammans.

Så skuööe jag gå till biblioteket och plugga var det tänkt, men det blev inte riktigt så. Till biblioteket kom jag, men först så satte jag mig vid datorn och så kom jag på att jag skulle kolla upp kendokläder, så då fastande jag på en massa sånna sidor ganska länge. Sedan satte jag mig i en soffa och tog fram boken för att läsa. Tyvärr tog jag också fram boken Mitt Iran och beslutade mig för att jag skulle läsa om hela den. Det har jag sedan ägnat resten av eftermiddagen och kvällen åt, förutom den tid det tog att koka mat. Läste medans jag åt också.

Nu är boken utläst och jag känner hur huvudvärken börjar komma, bara disken kvar nu och så får det bli tidig kväller här. I morgon ska jag jobba några timmar av kvällen och på dagen är det skola.

Det Positiva: Inga uppgifter kvar!!
Det Negativa: Huvudvärk...

Jag känner mig alldeles ensamen idag..

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0