Kattifnatt

Lyckades ta och lägga mig relativt tidigt, men då blev jag plötsligt pigg och kunde inte somna istället. Att det ska vara så svårt. Lyckades i alla fall komma upp och iväg till SKL på morgonen. Ganska intressant föreläsning var det och sedan cyklade jag och Louise hem till Linda. Vi ville göra klart den projektuppgift som ska in på fredag redan idag. Genast stötte vi på problem eftersom man skulle ha ett tillägg till excel som vi inte kunde installera. Linda ringde till Marcus för att få hjälp, det går så där när han försöker förklara över telefonen, Louise får tag på sin Johan, men lägger raskt på luren igen när Linda plötsligt lyckas få till det. Det blir knepigt när alla datorer har olika versioner av samma program. Satte sedan igång och det gick ganska bra, pillade på lite olika diagram och kelade med katterna under tiden.

Paus för lunch och en titt i några av Lindas många kokböcker. Linda är min insperationskälla när det gäller mat. Sedan fixade vi de sista diagrammen lagom till att Marcus kom hem. Då blev det fika med kladdig kladdkaka, åhh, den var så god, jag snodde med mig receptet hem och Louise snodde med sig hälften av det som blev över av kakan. Det var trevligt att fika, vi höll en enad front mot Marcus genom att dricka te och han kaffe. Han älskar kaffe och har en egen espressomaskin som heter Venus. Vi hävdade besämt att te var bättre medans han gick omkring och sa "Kaffe is da shit"

Sedan blev det till att skratta åt östgötska på youtube, dels något som hette Linköpingslåten och sedan nån kille som kallade sig Pointak (eller något likanande?) Haha, vad vi skrattade och eftersom de andra tre alla kan prata på dialekten blev det ännu roligare. Jag kan bara säga ett par ord, men jag försöker lära mig lite.

Så efter dagen hos Linda och Marcus har jag blivit så sugen på att skaffa mig en katt, deras två, Svante och Oliver är så söta. Man kan hålla på och leka och kela med dem i evigheter. Mysigt med sällskap skulle det bli och någon som man kan prata med på dagarna när man råkar vara hemma.

Har nu äntligen lyckats med min debattartikel, blev inte strandskyddet som jag tänkte utan utformningen av simskolan här i stan eftersom det är vad som gjort mig upprörd den senaste veckan. Så nu väntar en kväll när jag inte riktigt vet vad jag ska göra. Får väl se vad jag lyckas hitta på.

Det Positiva: Kattmys
Det Negativa: Ont i axlar

Längtan inom mig byggs upp..

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Syrran

ont i axlarna?? STRÄCK PÅ DIG!! jag glömde ju lära dig axelövningarna...obra...får ta det när du kommer hit istället :) eller så får du kolla på internet :) men när du sitter rakt uppochner på en stol så rulla axlarna och sträck ut musklerna som jag visade dig! :) kanske att det känns bättre då :)

2009-02-04 @ 09:08:12
URL: http://ellenelinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0