inte vackrast i världen precis

Jag hatar att var förkyld, om det nu är vad jag varit/är annars så hatar jag att vara allergisk och reagera på precis allting. Det värsta är inte att näsan slammar igen totalt och man inte kan andas, blir det akut har jag nässpray som hjälper i alla fall tillfälligt. Det värsta är att min ögon reagerar som galningar. Det rinner och kliar, så jag kliar tillbaka (naturligtvis) och blir de nöjda, näh, istället blir de ännu mer kliiga och svullnar upp och rinner ännu mer. Enklast är ju att låta bli att klia så att svullnaden lägger sig, men ett stort problem kvarstår, det tar dagar innan de röda strecken under ögonen försvinner och huden blir någorlunda normal. Så nu får jag gå till den muntliga presentationen i morgon och se hur som jag grinat sönder ögonen hela helgen och inte sovit en blund. Jag hoppas bara att de lyssnar på vad jag har och säga och inte på vad mina ögon försöker ljuga ihop. För ljuger det gör de, jag har haft en fin helg sovit mycket och uppnått de flesta av mina mål, det är bara ögonen som är missnöjda, men eftersom de vägrar tala med mig får de fortsätta vara det.

Nu har jag kladdat klart med hudlotion på tangentbordet och ska göra det allra sista på min presentation.

Det Positiva: Tja, jag spikade upp en tavla idag och så tvättade jag.
Det Negativa: Mina ögon är onda.

Ögon kan inte ljuga, eller klart att de kan, min gör det i alla fall.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0