Göteborg dag 1

Det var en härlig dag igår. Snusade och sov så skönt i min sovsäck, tydligen sov inte systrarna så skönt eftersom jag snarkade. Det ville inte ens peta på mig för att få mig att sluta så de får nästan skylla sig själv.

Eftersom syster bor på promenadavstånd från Scandinavium så gick vi dit till klockan tio. Började med att ha stora problem att hitta in i själva arenan, en stor hästmässa var det utanför och det var som en labyrint att ta sig fram. Väl på våra platser på läktaren fick vi först se lite juniorhoppning ganska kul, men sedan byggde de om banan för 1.40 tidshoppningen och så kommer ryttarna in på banan. Peder Fredricsson, Rolf-Göran Bengtsson och Malin Baryard bland annat. Sedan földe en spännande stund med alla fina hästar och duktiga ryttare. Slutade med att Peder vann, härligt med en svensk seger!

Blev lunch på McDonalds sedan och tillbaka till arenan för nu kom det vi väntat på och sett fram i mot. Grand Prix dressyr med Jan Brink och Briar många andra duktiga också, men dessa två vi ville se, denna helg blir sista tävlingen i Sverige för dem innan Briar pensioneras så man måste ju passa på. Det var helt underbart i allafall, alla var så duktiga och Jan och Briar vann! Fick massor av applåder av hela publiken, kommer sakna dem, men Jan kommer fortsätta med andra hästar, bland annat en sån till Briar. Blir en dressyr klass med dem idag också innan deras karriär i Sverige är över, hoppas på att de lyckas ta sig till Las Vegas så de får avsluta där.

Kvällen avslutades med godis i systers rum och en massa bokläsande innan vi somnade och sov länge, länge ätit frukost nu och ska till att duscha tror jag, ska vara på plats på mässan igen vid fem och sedan kolla hästar hela kvällen, tur att jag sovit mycket i natt för tåget mitt går tidigt i morgon bitti.

Det Positiva: Hästar, hästar och åter hästar.
Det Negativa: Träsmak i rumpan.

En era går i graven för att ersättas av någonting nytt...

Over and Our

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0