Julafton

Dagen började med att jag vaknade halv sju och mådde jätteilla. Trevlig start på julfirandet. Lyckades i allafall somna om och mådde en aning bättre. Fick i mig lite julgröt till frukost i allafall. Gjorde i sista stund klart farmors julklapp och brände glaset i ugnen så färgen skulle sitta. Hann inte riktigt innan jag åkte hem, då koncentrerade jag mig på att få Johans julklapp klar istället. Tog sedan en promenad till Glampi och åsnorna för att ge dem julmorötter. De blev jätteglada och gnäggade och trängdes för att få mest. Eftesom jag är en rättvis människa fick de ungefär lika mycket, Glampi fick en mer eftersom det var ett ojämnt antal.

Hemma kom farmor på besök, samt faster med sambo som kom redan igår kväll. Är dock fortfarande sjuk och har ägnat större delen av tagen till att snyta näsan och försöka fokucera på vad folk runt omkring säger. Har fortfarande feber och svettas/fryser om vart annat. Lite jobbigt, vill bara krypa ner i min säng, som för övrigt är mycket mindre än vad jga minns den, och sova. Helst skulle Johan vara här och hålla mig varm också, speciellt under de perioder när jag fryser så dant.
Fikade med lussebullar, pepparkakor och nougatrutor, mina absoluta favoriter, samt kollade på Kalle Anka. Försökte sedan mest hålla mig vaken, men var väldigt festande att bara gå ner på rummet och sova. Lösningen var att dricka glögg och äta massor av russin innan maten. Gott med julbord var det sedan även om jag fick ta pauser och gå ut för att snyta mig.
Fick lov att mata katterna med lax sedan också. Willes ögon blev stora och runda och han stod på bakbenen för att komma åt den. Gustav smakade lite, men han hade jagat in en mus under soffan så han var mer intresserad av den än av något annat.

Slutligen var det dags för klappöppning och jag fick agera tomte trots att jag var tvungen att snyta mig med jämna mellanrum. Mycket klappar blev det, fick en tekanna som jag önskat mig, en ångkokningsmogäng och en sjal från kenya. Sedan fick jag en pilates boll också, det var en verklig överraskning, hade inte ens tänkt på att jag ville ha en sådan fast jag pratat om den hela hösten nästan.

julbordSystrarpappa och mammasjuk men glad

Börjar nu så sakta att ge upp för dagen. Fortfarande feber och det börjar dunka i huvudet. Ska försöka ta mig en tablett eller två, lite nässpray och sedan försöka sova bort det sjuka i mig. Ska gör mitt bästa för att kurera mig. Vad synd jag tycker om mig själv, så blir det när man kör på stenhårt under så lång tid och sedan slappnar av och allt bara brakar ihop. Nu orkar jag inte skriva mer, varken djupt eller något annat, nu ska jag krypa ner under täcket och drömma om att jag inte är ensam där.

Det Positiva: Julen
Det Negativa: Helt groggy

Jag vill var hos dig och jag vill ha dig hos mig.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0