Engagemang och ointresse

Jaha, så var det tydligen helg då. Började helgen extra tidigt igår genom att ta två timmars lunch ute på en filt i gräset på campus, så det började ju bra i allafall. Upp på kullen satt vi och studerade människorna som gick förbi nedanför och försökte med våra fördommars hjälp klassificera dem som FilFak eller TekFak. Vi har så djupa samtal ibland jag och mina kompisar.
Ängnade sedan eftermiddagen åt tvätten eftersom jag insåg att det var den enda tiden jag hade kvar innan äventyret börjar nästa vecka så det gäller att ladda upp i tid. Tillbringade kvällen med Constantine i sängen med kuddar och filt, mycket mysigt och avkoplande.

Funderar nu mera mest på hur rekryteringen till nästa år ska gå till. Det är så svårt att på människor att engagera sig, mycket svårare än vad jag trodde att det skulle bli. Det enda de är intresserade av är att ha roligt och inte ta något som helst ansvar. Nej, nu kanske jag generalliserar lite, men det känns som om man varje gång går ut till programens lägre årskurser talar till ett gäng högstadieelever. Väldigt nedslående, de försår helt enkelt inte att om de vill ha något ändrat eller få roliga aktiviteter att gå på behövs det lite engagemang. Från dem, herregud, vi som varit med hela året kan inte komma på hur många ideér som helst, vi har våra begränsningar vi också.
Börjar bli riktigt trött och funderar allvarligt på att skita i hela grejen och lämna sektionen åt dess öde. Har trots det kommit fram till att jag ger det en veckas ansträngning till och ser vad resultatet blir.

Den andra nedslående grejen är att jag kommit fram till att det inte är min kommunikation det är fel på utan att det troligtvis bara handlar om ointresse, så nu är jag lite grubblig igen. Ska göra nått åt det under veckan med och verkligen ta reda på hur det ligger till. Känner att jag bara måste få klarhet för att kunna gå vidare.


Dagens Positiva: Beslutsamhet
Dagens Negativa: Oengagemang


Fundera inte allt för länge på samma problem, gör något åt det istället.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0