När våren kommer

Matten var trött, så trött efter den aktiva helgen, men pallrade mig iväg till Maxim efter jobbet och körde ett pass på ridbanan i kvällsolen som nu börjar värma på lite. Lite stel häst, men vi körde våra skritt-skänkelvikningar med framdelsvändning och då lossnade det bra, fokuserade mest på att vi skulle vara avslappnade och koncentrerade på varandra och inte på omgivningen och tyckte det gick relativt bra, jobbade i traven med skänkelvikningar och lite tempoväxlingar.
 
Onsdagen bjöd på ytterligare en helt fantastisk Marithaträning! Hann inte värma upp jättemycket, men Maxim kändes som om han var med på tåget. Stundtals i traven fick jag den där känslan som jag nästan bara får ute i skogen när hela han travar på och är framför mig. Vi fick jobba små serpentiner för att mjuka upp, vända upp på medellinjen och sedan snirkla oss fram, det blev han fin av. I galoppen fick vi varva fyrkant och volter i olika storlekar och öva förvända där vi till och med klarade oss igenom kortsidan i vänster galopp utan att falla isär och faktiskt gå på tygeln!! Vi gick på våra skänkelvikningar sedan i traven och de gick också bra, i höger som varit så svår fick vi till några steg som verkligen var super, så nu vet jag vad vi ska sträva mot. Vi övade sedan lite diagonaler i galopp och red igenom LB:1 som jag inte är helt hundra på, men visade sig att jag kunde programmet i början i alla fall. Det gick bra, försökte rida noggranna vägar. Tanken är att vi ska ta oss ut på en tävling i vår, skiktet inställt på LB:1 så får vi se om vi lyckas med det.
 
Blev promenad på torsdagen i skogen tillsammans med hagkompisen med matte. Lite lagom för trött matte efter jobbdag i Stockholm. Sedan upp tidigt på fredagen och ta ett pass på ridbanan i alla gångarter efter frukosten. Maxim kändes ganska fin och för att vara på ridbanan skötte han sig bra även om jag kände mig lite stressad över att ta mig till jobbet efteråt, men det gick bra och något vi nog kommer försöka införa lite mer. Kanske kan det hjälpa matten att få ordning på dygnsrytmen igen.
 
 
 
Lördagen hade matten fullspäckat schema på annat håll, men Maxim hade skött sig hyffsat med sin medryttare i skogen. Igår var matten trött, men pallrade sig tillslut ut i det fina vädret och tog den planerade utforskningsrundan. Vilket gav ett lyckat resultat på 16 km strax över två timmar, sprang på där det gick, men mycket skritt över stock och sten också. Hade rekat lite dagen innan då vi promenerade till Lunsentorpet, men det är ju mer spännande att rida. Dock på en lite väl tittig häst som bestämde att snabbare än trav på ny väg kunde jag glömma, behöver ju titta på allt minst en gång innan man kan koncentrera sig på att springa hävdade han bestämt, men vi fick till en hel del fin trav tillslut och på hemvägen när man ju kollat in stenarna och träden en gång kunde man bjuda till lite själv också. Hittade supervägar så det var helt klart värt det! Hann inte hela vägen på dem heller, så vi har kvar att utforska om man säger så.
 
Idag måndagsvila för oss båda, ska mycket till för att orken ska räcka till på en måndag.
 
Det Positiva: När våren tittar fram
Det Negativa: När vintern tar över
 
I am in love still
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0