Att flyga över molnen

Igår hade vi Lenaträning med lite hoppning. Eller ja, ganska mycket hoppning blev det, Maxim blev väldigt trött på slutet sa han och stod och flämtade efter sista omgången. Vi red tillsammans med en annan tjej i stallet så det blev lite naturliga pauser iallafall då vi turades om att göra övniningarna. Han var annars ganska lagom detta pass, gjorde snällt vad jag bad om, tittade över huvudtaget inte på hindren och tvekade aldrig. Kryper lite nära intill ibland, men det är ju mycket orutin för oss båda. Jag är sjukt imponerad att han är så duktig som han är med tanke på piloten uppe på ryggen som ibland varken vet ut eller in, men det börjar komma tillbaka, sakta med säkert, detta pass lyckades vi till och med landa i rätt galopp ibland! Hoppade inte så högt (inte ens jag tyckte det) men det är bara bra, vi behöver mest få flyt och bli modiga tillsammans.
 
 
 
Idag blev det en promenad runt fältet, kände att jag inte ville pressa honom med något såhär dagen efter eftersom han var märkbart trött. Imorgon ska vi rida ut lite lugnt och mjuka upp och så tävling på lördag, så får vi se hur den här sortens uppladdning fungerar. Efteråt blev det grundlig ryktning och så friserade jag manen också, en mindre sak att göra imorgon kväll. Blir nog en del timmar i stallet som vanligt innan tävling, men bättre att göra mer kvällen innan än på morgonen, speciellt som vi ska åka senast tjugo i sju från stallet, för vi ska starta först av alla klockan 8 på morgonen. Ingen rast och ingen ro, synd att både jag och Maximen är lite morgontrötta av oss.
 
Det Positiva: Hoppihopp
Det Negativa: Snuvighet
 
You make me smile every day

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0