Att tappa sin shinai

Idag var det då den sista vinterträningen, i veckan drar terminen igång igen med vanliga pass på tisdag, torsdag och söndag. Vi avslutade vinerträningen med gradering så som vi brukar (i allafalll de senaste åren). Det var en bra gradering som flöt på fint och faktiskt någon på alla fyra kyu-grader vilket är kul, länge sedan vi hade sådan spridning och så pass stavbil grupp som det faktiskt är. Vi hoppas verkligen att det ska hålla i sig och att alla fortsätter träna, nu ska vi försöka få med ett gäng ut på tävling också så vi kan börja förbereda dem på framtida dan-graderingar. Alla klarade sig faktiskt denna gång, några kanske på håret och några kanske är lite undergraderade, det går ju lite i vågor i vilken takt man utvecklas och när det finns graderingstillfällen. Som domare tycker jag alltid att det är svårt att ge kommentarer efteråt, men jag kände denna gång att jag har lite bättre koll på vad jag ska titta på, vad jag kan tipsa om och vi har alltid haft lite genomgång med Anders och Kalle efter graderingen och innan vi annonserar vilka som klarat sig och det känns väldigt tryggt och bra, då kan man lufta lite idéer och se så man inte säger något helt galet.
 
Vi körde sedan lite ji-geiko. Det var kul, men kändes att man var lite ouppvärmde, vid tredje började det väl kännas som om kroppen kom igång, sedan blev jag såklart trött någon efter det. Kul att vara igång lite i allafall. Körde faktiskt ji-geiko mot Anders idag för första gången på evigheter och mot både Lollo och Kalle också. Det var kul, men både Lollo och Kalle fick min shinai att flyga all världens väg, jag blev nästan blind när jag körde mot Kalle för att tenugin gled ner över ögonen och så försökte han sig på en tsuki som inte riktigt träffade där den skulle utan spetsen körde med full fart in i min bicep. Lite crazy med andra ord, men kul ändå.
 
Sedan blev det lite feedback till de som graderat och så pratade vi lite annat också, jag gillar att befinna mig i Dojon just nu.
 
Det Positiva: Kendovänner
Det Negativa: att inte ha koll på sin shinai.
 
Flying through the air

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0