Söndagsträning

Kendoträning skulle jag ju också orka med och det gick ju, med nöd och näppe. Vi körde en halvtimme kortsvärdskata innan passet startade, Anders var med och kollade så vi inte gjorde tokigtheter. Det börjar kännas lite bättre, men jag tycker att tvåan är knepig och i trean är det svårt med tajmingen. Vi jobbar vidare helt enkelt.
 
Började passet med att Lollo hade uppvärmningen, springa med upphopp och byta varv och så upphopp igen när hon sa till, sedan springa vår vanliga uppvärmning och uppvärmning i ringen också. Helt död, inte optimalt efter uteritten med galopp i lätt sits tidigare på dagen, men det gick ju vägen. Sedan var det grundträning först, utan Men och Kote. Jobbade mycket med kirikachi, i olika tempo och med lite olika fokus. Mycket koncentration på huggen, att de ska komma uppifrån och att siktet är inställt på Men. Efter en timme ungefär fick vi på oss Men också och så fortsatte vi fokus på kirikachi i rustning, mycket nyttigt, men slitsamt.
 
Körde sedan ji-geiko också och en Anders-övning. Den ena skulle köra liten Men, liten Kote, liten Men, den andra skulle kontra med lämplig teknik, sedan skiftade man utan paus och så körde man fram och tillbaka tills Anders skrek jame. Jobbigt var det, men man kom igång ordentligt. Ji-geikosarna jag körde kändes rätt så bra, jag försöke vara lite offensiv, köra bra tekniker och inte blocka. Sista jag körde var mot Nisse och det kändes som om jag var lite mer på än senast i allafall, men trött var jag så inte mycket som lyckades.
 
Välbehövlig stretching efteråt och trevligt prat. Imorgon har vi årsmöte och nästa träningetillfälle för mig blir nog inte förrän nästa söndag, om inte jag och Lollo får för oss för att dra ihop ett litet katapass, vi får väl se vad som händer.
 
Det Positiva: Kendotrötthet i kroppen, men inte i knoppen
Det Negativa: Sömnbrist
 
I will always love you

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0