Allt och lite till

Det är mycket nu... Lite för mycket tyvärr, men jag tänker mig att det är en övergående fas och allt kan ju inte gå på räls hela tiden. Och det här med att hitta bostad är mer som en knagglig grusväg med diverse upp och nedförs backar. Det börjar lossna lite, men om det blir något i slutändan vet man inte förrän kontraktet är skrivet och man är inflyttad känns det som. Mitt i allt ska jag åka till Malmö och tävla i kendo, försöka förbereda mig för detsamma, samtidigt som Maxim behöver röra på sig, jag måste jobba, äta och sova. Det blir inte mycket tid över till annat då och knappt till det jag måste.
 
I allafall, i fredags, dagen efter kanalturen blev det på med nya sadeln och lite skritt och trav på utebanan, mest för att mjuka upp och känna om han kändes trött. Gjorde han inte, mjuk som smör efter ett tag och kändes ganska så lagom. Sedan blev det vila på lördagen, lite betande hann vi med i allafall och en mysstund i solen. Matte och husse åkte iväg på middag och hade det trevligt på kvällningen. Söndagen hann jag med ett kort tömkörningspass på utebanan innan vi for norrut för att träffa min familj och äta ännu mer god mat. Måndagen var en dag full med besvikelser på många sätt och en nacke/axel som inte ville var med på något vis, länge sedan jag hade så ont. Maxim fick av förklarliga skäl vila, vi kom hem rätt så sent också, men lite mys blev det.
 
Igår ville jag så gärna, så gärna göra något, men tiden räckte inte till. Så det blev ytterligare en vilodag, hade lite dåligt samvete, men känner samtidigt att han mår bättre med en matte som inte stressrider, han är vältränad, han har bra kondis, vi är mitt i tävlingssäsong, det är okej med korta pauser.
 
Fluff-lugg!
Men idag, idag var jag uppe i sadeln igen och Lenaträning till råga på allt. Jag bad om lite bomövningar för då tycker han det är kul, jag är mer fokuserad på hur jag ska styra än något annat och det blir inte samma nötande och tjat som med dressyren. Jajemän sa Lena och byggde oss en bombana. Två bommar på ena långsidan, ca 7-8 galoppsprång, tre bommar med stuts snett igenom, en bom på minivolt i ena hörnet och en bom på mer normalt voltspår uppe på andra kortsidan. Vi varierade lite, körde hela banan i trav först åt båda hållen, han blev mjuk och fin av det, följde med så fint. Matte som ska ha koll på tyglarna också bara. Sedan gjorde vi det även i galopp, t.ex: började i höger galopp och över de två bommarna på långsidan, hålla galoppen och gå in på volten på kortsidan, fortsätta i galopp snett igenom, bryta till trav och sedan ta minivolten med bom i vänster varv, vända över och byta varv och komma igen. När vi vände på det blev det att vi började i höger varv, vände snett igenom, fattade vänster galopp, över bommarna, in på volten, och så långsidan ner. Vänstervarvet är knepigt, men det går när jag bara envisas! Riktigt mjuk och fin blev han som sagt, han gillar bommar och nästa gång ska han få hoppa lite gymnastikövningar! Ska bli superkul, bokade även in ett dressyrpass med nya sadeln veckan därpå, inför tävlingen vilket känns väldigt bra.
 
Imorgon planerar jag att rida ut en sväng och på fredag hoppas jag att jag hinner tömköra, alternativt rida ett kort pass på banan. Vi får se, annars blir det vila fredag-lördag istället för lördag-söndag som jag tänkt.
 
Det Positiva: Det ger ändå mer energi än det tar
Det Negativa: Att vara naiv
 
Du är min ängel

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0