All over the place

Jo, jag tränar faktiskt kendo fortfarande, även om frekvensen på antalet träningspass i februari inte varit så hög. Nu börjar dock kroppen kännas helt okej igen, till och med att jag har lite ork!
 
Förra söndagen så höll jag i passet, blev inte så mycket egen träning, men bara att vara med på uppvärmningen kändes ganska bra. I torsdags vann den delen av mig som är en liten latmask, men idag så kom jag iväg igen och fick träna hela passet. Grunder på söndagar och alldeles lagom för någon som är på väg tillbaka. Blev inte mer rustningsträning sista halvtimmen heller, men det gjorde mig inget, som sagt behöver jag nog ta det lilla lugna i början, ska träna på torsdag igen och då blir det ju automatiskt lite mer fart, så hoppas jag orka köra även efteråt nästa söndag.
 
Det märktes att jag inte tränat ordentligt på ett tag, tog några omgångar innan jag började känna igen mig själv i attackstegen och huggen. Men mot slutet började det kännas bra igen. Det är ju alltid trevligt att komma till dojon också och träffa människorna där.
 
Det Positiva: Träna
Det Negativa: Stel
 
Back on track
 

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0