Paddlingsäventyr

Så i söndags sken solen och det var en underbar sommardag. Jag och Johan gav oss iväg till Motala tillsammans med hans pappa och moster som är här på besök. Vi åkte till Varamon och hyrde kajaker och sedan gav vi oss ut på Vättern. Det tog ett tag att få till bra paddling och ställa in pedalerna till rodret, men när jag väl kom igång så fungerade det ganska bra, även om jag inte har några muskler och blir trött snabbt.
 
Johan på G
 In till stranden!
Lite vågigt var det, hände ett litet missöde och Johans pappa trillade i, men allt gick bra och vi hittade en liten stand, möjligtvis på ett område vi egentligen inte fick vara på, men ingen kom och sade något så vi stannade där och åt vå medhavda matsäck, vi hade äggsallade med skagenröra och så melon, mycket gott och skönt med paus. Sedan fortsatte vi att paddla och efter några timmar paddlade vi in i Motala hamn, där köpte vi en glass och så hämtade Johan och hans pappa bilen och en släpvagn och så körde vi tillbaka kajakerna, vi orkade inte paddla hela vägen tillbaka nämligen. Avslutade med pizza i Borensberg på hemvägen, en riktigt heldag och jag var helt slut på kvällen.
 
Det Positiva: Solig dag
Det Negativa: Trötthet
 
You make me smile

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0