Dressyrponny och luftsprång

Jahopp, så hemkommen från SM blev det inte mycket vila, lite snabb, sen lunch och sedan iväg till stallet. Tömkörde Flora en sväng på grusvägen och upp för kullen, gick kanon, hästen är helt underbar att ha och göra med. Skulle vara kul att forska i om hon är inkörd, för annars är det nästan så att jag hellre kör in henne än Maximen, trots att hon inte är min... I allafall jobbade hon på, vi gjorde lite serpentiner över vägen, men mest ville jag att hon skulle trampa på i skritten och jobba ordentligt, vilket hon bitvis gjorde på ett bra sätt.
 
Hästarna fick stå inne en sväng medans jag åkte hem och mötte upp lillasyster som kommit på besök, hon hade med sig finkameran så vi åkte ut till stallet igen och så gjorde vi i ordning Maxim, vita lindor och schabrak dagen till ära. Jag hade också klätt upp mig lite, för har man finkamera och privarfotograf på plats så kan man faktiskt anstränga sig lite. Maxim var lagom på G efter att ha vilat så pass många dagar och tyckte det väl var lagom lajbans att jag ställde krav på honom. Det gick ändå relativt bra, lite bus i galoppen, vilket var förvånande, han brukar ju var rätt så snäll, men det var små ponnyskutt och rusningar som jag inte berördes så mycket av. Allt som allt ett helt okej pass, fick inte igenom högersidan så där jättebra, men tillräckligt för att vara nöjd så vi skulle så klart "bara" trava av lite. Då får han lite spel och gör värsta luftsprånget följt av världens bockning (jag har ägt honom i två år och han har aldrig gjort så med mig på innan), satt kvar genom den, men tappade balansen och åkte sedan i backen. Så där lagom kul så klart, skrapade upp lite på ena armen och ganska rejält på sidan och slog i huvudet lite. Jäkla ponnybus drog av en sko i farten gjorde han också, tur hovslagartiden var bokad redan dagen efter. Tur också att syster var med, kunde leda in den olydiga ponnyn och sköta om honom medans jag tvättade skrubbsår. När vi skulle leda ut dem i hagen igen fick jag yreslattack så det tog hon också hand om. Nej, usch, ramla av vill jag inte göra till en vana kan jag säga. Några foton som Frida han knäppa under passet, fler dyker nog upp framöver.
 
Seriösa...
 Fint ska det vara..
Travökning blev visst galopp...
 Tjoho!
In action, jag är alltid koncentrerad när jag rider...
Hehe, ben lite här och var
 

Han skämdes lite lagom efteråt och insåg nog inte riktigt att matten inte är fastklistrad i sadeln, nåja, fyra gånger på två år är inte så illa, även om jag ofta gör mig själv ordentligt illa när jag väl trillar.
 
Det Positiva: Snygghästen
Det Negtiva: Bushästen..
 
Love is not always gentle

Over and Out
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0