Löshoppning och uteritt

Dagarna går fort framåt. Fredagen tog jag och Maxim en liten skrittpromenad i mörkret tillsammans med en av Maxims hagkompisar och tillhörande matte. Det var mysigt att gå i mörkret med pannlampa, men vi fick vända efter ett tag eftersom det var så halt. Men, men en liten sväng blev det.
 
Samma hagkompis och matte hade vi sedan löshoppning tillsammans med på Lördag morgon. Maxim var inte så taggade, men hoppade snällt. Satsade på bra språng och inte så högt denna gång. Film kommer upp när jag klippt och klistrat lite. Ska försöka löshoppa även nästa helg, får se om det blir tid till det. Efter stallet var jag och shoppade på Hööks, julklappar, egentligen mest till mig själv var det meningen, ett par ridbyxor blev det och två tröjor. Sedan ett ulltäcke till Maxim också, jättefint, men kanske inte det nödvändigaste, ett dressyrträns fick också följa med, halva priset på allt så fick till och med lite julklappspengar över.
 
Suck, vilket påhitt
Idag hade jag morgonen i stallet. Lagom kul, speciellt som det inte var så länge sedan jag hade sista. Nåja, hästarna fick sin mat, jag städade sadelkammaren, bytte täcken och började sedan släppa ut. Det kändes som om det tog en halv evighet, men till nio var alla hästarna ute i allafall. Först så kände jag mig för trött för att rida. Nollgradigt och dimma/duggregn, egentligen tror jag att jag hade planerat vila för honom. Men va fasen, till slut blev det på med sadeln ändå och en skritt-tur grusvägen bort och över åkrarna, 40 minuter var vi ute. Det var fint och härligt på många sätt och regnet var inte alls farligt. Vi övade lite halter och på att inte hänga sig på bettet och stolpa iväg hur som helst. Brun outfit idag, fick chans att använda fina ländtäcket också.
 
Morgontrött och blöt i luggen <3

Imorgon blir det ridhus och lite dressyr, sedan ska jag försöka rida över bommar en gång denna vecka och tömköra en, få se hur det blir med det hela. Vila tisdag och torsdag och så uterittet till helgen. Då hoppas jag kunna galoppera honom lite ute också, om underlaget är tillräckligt bra. 
 
Det Positiva: Halva dan kvar
Det Negativa: Redan trött
 
Some say you can`t, but I say you can try

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0