Bommar

Jobbdag idag och när jag väl kom ut till stallet så var jag inte supersugen om vi säger så, men bestämde mig för att ta mig till ridhuset en liten sväng i allafall. Mockade lite snabbt och hämtade prinsen i hagen, minusgraderna var i allafall lite snällare idag, bara -10, igår runt 17. Snabbt i ordning och på med finsadeln och benskydd för här skulle klivas över bommar!
 
 
Lade ut en bom på marken mitt på ena långsidan och mitt på den andra ställde jag ut tre sockerbitsbommar med lite upphöjning från maken, den i mitten lite högre än de andra. Värmde upp en del i skritt först, blev lite osäker på underlaget så fokuserade mest på volter och andra ridvägar i skritt, han var ganska mjuk och fin faktiskt, vilket var kul. Travade sedan lite runt fyrkanten i båda varven och någon liten volt också innan vi började med sockerbitarna, han klev över bra och tyckte nog att det var lite skoj, varierade lite med att trava hela varvet runt och sakta av till skritt på kortsidorna. Sedan lade vi till lite galopp också på den långsida som bara hade en bom på marken, tror det blev ungefär tre gånger i båda varven, slutade när när han kom rätt över och höll galoppen. Fattningarna var betydligt bättre idag, nu kände jag minsann igen min fina prins, klockrena som vanligt. Sedan skrittade han av sig själv (följde efter mig) när jag bar bommar och mockade, smidig häst man här alltså.
 
Hoppas solen lyser fram lite imorgon när det blir uteritt.
 
Det Positiva: Mina vinterstallstövlar från Jula
Det Negativa: Halka och is
 
Together we are stronger

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0