Ofokus och Kata

Söndagsträningen har jag inte mycket att säga om, först så var vi ojämna par så jag fick gå bredvid, inte mig imot, men man får ju ställa om sig lite. När det sedan var dags för ji-geiko så fick jag aldrig till något riktigt fokus. Det märktes nog inte så tydligt förrän jag körde mot Anders och plötsligt insåg att jag inte alls hade någon aning om vad jag höll på med och var jag skulle fokucera på. Så känslan efter passet var väl sådär tyvärr, men bara att försöka lägga det bakom sig och se framåt. Nåja, om en vecka vet jag om jag tränat och fokucerat tillräckligt, inte mer med det.
 
Idag hade jag och Lollo stämt träff för att träna igenom katorna. Det kändes å andra sidan helt okej. Det är vägen dit som är det jobbiga. Sedan blev det lite prat om helgen och gradering och lite annat smått och gott. Börjar inse att jag ska tävla A-klass för första gången, började funder idag på vilka man kan tänkas möta och blev lite darrig. Jag har mött landslagstjejerna i flera år i damklassen och de är ganska respektingivande och skrämmande, men nu kan det dyka upp landslags-killar också (plus en hel del höggraderade från utlandet) plus alla de andra duktiga dangraderad vi har i Sverige. Så nu fick jag något annat att tänka på istället för gradering och det kanske är bra.
 
Det Positiva: Flyt
Det Negativa: Oflyt
 
One single blow
 

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0