Tankar Post-Nidan

Trött i benen nu på kvällen. Men eftersom det är kendotrötthet så är det okej. Jag har tränat två pass sedan SKO, det första förra torsdagen. Bara jag, Lollo och Pär som dök upp, så vi improviserade ett litet pass. Mycket Do, jag försökte mest vänja mig vid känslan av att vara nidan, över att för första gången på länge inte tänka på vilka tekniker jag behöver träna på, inte gå in i en ji-geiko med gradering i bakhuvudet utan bara göra det jag känner för. Både jag och Lollo insåg efter passet att herregud, vi behöver inte gradera i februari! Vi behöver inte fokusera stenhårt på kendon i ytterligare ett halvår. Vi kan träna iaido! Och Kyudo! Eller jag ska nog försöka mig på att träna iaido lite nästa termin och kanske till och med våga mig på att gradera, var ju inte så långt ifrån sist. 
 
Sedan blev jag lite krasslig så ställde in lite träningar som jag hade tänkt gå på. Så idag var det dags igen, efter uppvärmningen fick jag gå bredvid ett litet tag, men sedan fick fortsättarna ta på sig rustning och då fick jag vara med igen. Lite teknikträningar, attacksteg, kirkiachi och tvåstegstekniker, första gången för nybörjarna på kote-men och kote-do. Jag var väl inte överdrivet fokuserad utan tänkte mest på mjuka handleder. Efteråt så stannade jag för ji-gieko också, bara Mattias och Anders som skulle köra också så vi roterade omkring ett tag i två-minuters ji-geikos. Jag var inte jättetaggad, men det var skönt att inte behöva tänka så mycket, huvudet var inte så trött som det brukar, även om benen tyckte att det här var väl onödigheter egentligen.
 
Lite stretching och pratstund efteråt och cykla hem (till benes protester) och drick stor kopp te för att få upp värmen. Imorgon har jag massagetid, får se vad hon säger om ryggen och axlarna denna gång. Måndagen efter SKO var min kropp inte på topp kan vi säga och satt fast på mer än ett ställe. Ont gör det, men nyttigt tror jag.
 
Eftersom det är nattvecka blir det ingen träning på torsdag, men jag hoppas på söndagen och så ska jag börja ta tag i filmerna från SKO också, börjar bli dags nu.
 
Det Positiva: Nidan
Det Negativa: Huvudvärk
 
No more

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0