Massage

Maximen hade vilodag och undrade nog lite varför då matte bara var en snabbis och mockade medans han åt och sedan försvann hon iväg igen. Imorgon blir det lite mer tid för mys. Jag skulle nämligen iväg på massage nu på kvällen. Har varit ganska regelbundet ända sedan SKO och jag inbillar mig att jag mår bättre. Eller ja, just nu efteråt mår jag inte så bra, men dagarna efter börjar man känna sig lite mjukare.
 
Det är väldigt spännande med massage, hon hittar saker i mina muskler som vi kan härleda tillbaka till ridningen eller kendon, saker jag gör som jag kan göra annorlunda för att det inte ska göra ont eller bli stelt. Musklerna på min vänstra sida är tillexempel lite mer stela (från kendon) det är förmodligen delvis därför jag sitter lite snett när jag rider också. Även om jag varit sne tidigare också innan kendon kom in, så tror jag att den bidragit en del. Sedan de spänningar jag har i ryggen kommer nog till lika stora delar från ridningen, kendon och jobbet, jag försöker jobba med och tänka på min hållning, även om det är svårt och jobbigt. Ett av de jobbigaste ställerna är sätesmusklerna, tidigare har det mest visat sig när jag tränat mycket kendo länge, men sedan jag sträckte mig då jag trillade av för några veckor sedan så har jag fått mer problem med dem. Till exempel har jag haft svårt att sitta upp från marken utan mest använt pall, efter några massager så är det nu betydligt bättre och inget som jag besväras av i vardagen. Nu ska jag försöka fortsätta med regelbunden massage och underhålla det hela, får se hur länge det håller i sig.
 
Det Positiva: Släppa spänningar
Det Negativa: Ont som knivhugg
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0