It is time

Kanske lite dags att skriva ikapp sig. Helgen tillbringades i Västerås med Johans syskon. Vi hade trevigt med middag, kortspel och lite utgång till och med. Johan och jag passade också på att hälsa på en kompis till mig som precis fått en liten bebis, fem veckor var han och mycket söt och go.

Maxim fick således vila i helgen, hann en liten promenad på lördag morgon. I fredags därimot blev det lite hårdare träning i ridhuset. Eller hårt och hårt kan jag inte påstå, skrittade och travade mest och övade på runda volter och på hur jag skulle stötta honom utan att han vinglade iväg, det gick hyffsat bra. Miljöträning blev det också, en häst i riduset när vi kom som vi red tillsammans med en stund, sedan så gick den ut så vi blev själva och efter en stund kom det en ny häst in. Han skötte sig utmärkt hela tiden. Testade också att galoppera lite på långsidorna, fungerade, men lite halkigt underlag.

Igår var det vackert väder och planen var att rida runt vallen och kanske testa en lite snabbare hastighet än skritt, nu blev det mest skritt ändå eftersom han var så himla pigg, men jag vågade mig på att trava en liten bit i allafall, hela oss!


Öva

Även idag blev vädret fint och våra planer gick lite om intet. Planen var att rida och galoppera ganska mycket på bra gräsvägar, men vårbruket har börjat och jag ville inte ge mig förbi traktorerna alldeles själv så kortade ner turen till ungefär hälften, en halvtimme var vi ute ungefär, lite mer kanske, men blev en hel del trav och galopp. I början så kastade han sig lite och stack också, barnen var ute och hoppade stutsmatta, livsfarligt! Men vi tog oss tillbaka och förbi. Imorgon ska jag försöka mig på vallen igen och i allafall trava lite mer. På torsdag ska jag träna tömkörning med en instruktör och verkligen lära mig hur jag ska göra, ska bli riktigt spännande. Också spännande att se vad hon säger om Maxim. Annars så blev turen till stallet lite längre än jag tänkt, testade Maxims nyinköpta senskydd (att ha vid hoppning främst) och efter lite hjälp kom vi fram till att de passade, sedan skulle jag stoppa in dem i garderoben, vilket ledde till att jag fick organisera om alla mina saker för att få plats med dem, tog sin lilla stund, men allt fick plats till slut.

Det Positiva: Min glada häst
Det Negativa: Snuva

Fly with me

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0