Kata!

Jag lyckades cykla till träningen igår! Jajemän och imorgon ska jag cykla till jobbet (Maxim vilodag= käka gräs=vill inte bli ströd av matte) och sedan ska jag springa på kvällen också! Kan säga att efter att ha fixat däck och bromsar så är det riktigt trevligt att cykla på min cykel, något som därimot inte var trevligt var den turen när jag fixat däcken, men inte bromsarna, lite väl fort gick det då och utom kontroll för min smak, men nu är det frid och fröjd igen.

Det var vårt första sommarkata-pass som jag och Lollo dragit igång som en uppladdning inför SKO. Tanken är att vi varannan söndag har öppen kataträning med alla intresserade och så tränar vi lite på allt möjligt, ska försöka variera så mycket som möjligt, kata är ju lite av en färskvara som man måste underhålla för att det ska bli bra. Nu ska man ju ta sig till katadelen av en gradering också och därför ska vi de andra söndagarna ha lite fokserad träning på det vi vill. Får se om det bara blir jag och Lollo som tränar eller om fler dyker upp, dessa söndagar är inte öppna, men vi har bjudit in några som vi vet är intresserade och som passar erfarenhetsmässigt. Om det behövs så kommer vi även stoppa in kata här, beroende på vad man känner sig mest osäker på, har ju rustningsträning på torsdagar också så vi ska nog få så vi blir nöjda.

I allafall, blev en till person som dök upp som inte kört så mycket kata, så vi blanade lite hej vilt. 1:an, 4:an, 6:an och 5:an fick vi ihop tillslut vilket var rätt så bra jobbat på drygt en och en halv timme. Körde varje kata 3 gånger bytte roll och körde 3 gånger till och så körde vi så ytterligare en gång, så totalt gjorde vi varje kata 6 gånger i varje roll. Tycker att det släppte lite på slutet, fick till några mot Lollo där känslan kändes bra. Sedan så måste man ju slipa på detaljerna, speciellt mina hugg. Minns att sista jag tränade med Anders så skakade han bara på huvudet åt mina sneda hugg och nu när jag högg så såg jag det själv, varje gång. Men jag hoppas att det med lite träning ger med sig.

Efteråt blev det lite prat med Lollo och C som var med på passet och när vi var klara och skulle gå kom Anders förbi och så blev vi kvar lite längre. Lollo har förresten köpt en peruk åt mig och jag ska tydligen vara hennes sällskap på NärCon. Fast jag inser när jag tittar att det krockar med Fjord-SM, kanske kan gå en av dagarna i allafall. Planerar att åka till Västervik lördag och söndag tror jag.

Det Positiva: Nacke bra
Det Negativa: Hugg dåliga

You lift up my life

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0