Hoppihopp

Idag försökte jag mig på att cykla till stallet (och jobbet) det gick väl bra på ditvägen, men sedan var bakdäcket platt så större delen av hemvägen promenerade jag, tog tid, men tillslut kom jag hem.

Vi red på ridbanan idag och jag är nöjd med oss. Vi hade lite bommar ute, tre på ett voltspår, en på en långsida och ett litet kryss på den andra långsidan. Värmde upp med lite skritt och volter och det gick bra, han börjar förstå vad han ska göra. Traven gick också hyffsat, lite mer energi skulle jag nog vilja ha, men han kämpade på, travade bra över bommarna också, i allafall när jag styrde rätt. Sedan så gav vi oss på galopp också, efter några försök så fattade han vad det var frågan om och tog galoppfattningarna fick riktigt bra! Vi galopperade över bommen på marken och sedan runt och över det lilla hindret. Första gången så var han lite tveksom när jag styrde mot hindret så han saktade av, men han klev över och sedan fattade vi galopp efteråt igen och efter det rullade det på bra, blev galopp det flesta gånger och någon gång trav. Han blev trött på slutet, men han orkade med att hoppa tre gånger i båda varven. Sedan travade vi av och det kändes också hyffsat. Han fick skitta av medan jag bar bort bommarna igen, behöver inte leda honom utan han lunkar efter och nosar på bommarna som jag plockar upp och så går vi där fram och tillbaka tills allt är borta. Jag är så glad att vi kommit igång lite med galoppen och hoppningen nu innan vilan, tror det blir bra att han får smälta allt ett tag nu, blir lagom, har även börjat med att flytta lite för skänkeln, men bara när vi är ute, då flyttar vi från ena vägkanten till den andra, mycket mer naturlig bjudning ute så lättare att få honom att kliva på.


Imorgon får vi se vad det blir, om vädret är dåligt kanske vi håller till i ridhuset och löshoppar eller något och om det är fint ska jag försöka rida ut, samma på söndag.

Det Positiva: Galoppera
Det Negativa: Snuva

Upp och över


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0