Helgen som var.

Helgen blev nästan inte alls som det var tänkt, men ack så bra ändå. Det var nämligen så att min födelsedag skulle firas för tredje gången. Mamma, pappa, faster med sambo och Johans pappa skulle komma förbi på lördagen och äta lite mat och umgås. Klockan åtta ringer mamma och de har minus 25 grader, ena bilen har gått sönder och den andra vägrar att starta. Eftersom de har minst fyra timmar att köra så beslutade de sig för att stanna hemma och göra nytt försök nästa dag. Faster, farbror och Johans pappa kom i allafall så vi fick en trevlig middag med lax och sedan efterrätt på det, bakade den underbara kladdkakan, men bytte denna helg ut blåbären mot hallon, minst lika bra!

På söndagen så gick det bättre för mamma och pappa och de lyckades ta sig både hit och sedan hemhem igen. Så roligt att träffa dem igen. Denna gång blev det zuccinisoppa med chevre till lunch/middag, och resten av kladdkakan slank ner till efterrätt, eller inte riktigt hela, lagom stor bit finns kvar för mig och Johan att dela på ikväll. Me like! Jag fick fina presenter också, en symaskin av mamma och pappa så nu har jag inga ursäkter längre, gardiner ska läggas upp och soffan ska kläs om. Fick även en orkidé som jag ska försöka att inte döda och fina tulpaner. Sedan fick jag också bidrag som ska bli ett par bra och slitstarka vandringsbyxor, blir det något över av de sammanslagna jul-och födelsedagspengarna ska jag försöka hitta en bra vinterstalljacka, kom fram till att den jag använder idag har jag haft i cirka tio år, så det kanske är på tiden.

Helt slut försökte jag sova tidigt på söndagen, men fastnade i en bok. Så typiskt mig.

Det Positiva: Besök
Det Negativa: Långt bort

Trillar omkring.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0