Halt och klättrning

Ja, tydligen är denna veckas planer till för att inte följas. Upp tidigt som vanligt på en söndag och ge hästarna frukost. Det fick äta ute i hagen medan jag gjorde stallet, mockade, la in kvällsfodret, vägde upp hösilage för hälften av veckan som kommer. Ordnade med veckans foderschema då de ska få mer och mer hö inför flytten och mindre och mindre silage, Maxim kommer att få annat silage på nya stället och Joker kommer att stå på hö, så nu är det lite långsam ändring som gäller. Sedan gjorde jag också en lista (älskar listor som man kan kryssa i) över alla saker som ska göras innan lördag morgon. Startade inte med putsningen som jag tänkte idag, utan spar lite på det.


Höstbild

Sedan hade hästarna ätit klart så tog in Maxim igen och gjorde i ordning honom för en ridtur, började med lilla rundan och sedan hade jag tänkt fortsätta på asfaltsvägen ett tag till en annan grusväg, men det var snorhalt på asfaltsvägen så vi vände och gick gräsvägen tillbaka igen och klättrade fem varv i klätterbacken (skrämde iväg några rådjur första vändan, Maxim ville hälsa på dem), sista travade vi uppför. Varje gång vi skulle vända upp och nere försöka vi göra framdelsvändningar och det gick hyffsat bra. Travade några korta snuttar på gräsvägen också, men även om det inte var halt så var det inte det bästa underlaget. Vi gjorde även en del halter där han var jätteduktig och stod kvar och så testade vi några ryggningar.
Varmt tyckte han nog att det var för han var rätt så svettig när vi kom hem, dags att fälla vinterpälsen snart kanske.

Joker fick vila ifrån mig idag, jag siktar på att ta ut honom och göra något två gåner denna vecka som kommer, men idag så orkade jag helt enkelt inte.

Nu ska det tas en promenad i det fina vädret och kanske smiter jag in en sväng till Hööks på hemvägen, har budgeterat mina födelsedags och julklappspengar nu och det ser ut att räcka till både nödvändigheter (bla hovslagare) och roligheter (vandringsbyxor och ett nytt träns jag spanat på länge). Vi får väl se hur det går.

Det Positiva: Glad häst
Det Negativa: Trött ryttare

Fly me to the moon

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0