The greatest

Så efter en lång onsdag så fortsatte kvällen med terminsavslutning med sektionen. Kendo, Iaido och Kyudo, väl representerade allihopa och även om inte alla dök upp så blev det en väldigt trevlig kväll.
 
Bordsplacering med pusselbitar som skulle passas ihop med någon så man fick sig en bordsgranne. Sedan pepparkakor och god mat, marängswiss till efterrätt. Och naturligtvis, välrdens bästa klubbkompisar, det finns helt enkelt inga bättre och efter kvällar som denna tvivlar jag på att jag någonsin kommer att vilja flytta från den här staden. Historier som återberättas, högljudda skratt och allmäna tokigheter gör att man trivs rätt så bra med livet, även om man som jag var lite dimmig i huvudet av sömnbristen.
 
Idag var det så dags för lite träning igen. Jag höll i passet och försökte väl ha någon slags fokus på gradering då vi har några som snart ska gradera 1kyu. Vi körde lite tekniker, kirikachi och ji-geiko. Sedan så körde vi kata sista halvtimmen då det önskades. 1-3 och så försökte vi gå igenom trean lite mer då den är krångligast, när jag instruerar kata och ska förklara något måste jag nästan alltid förlita mig på mitt muskelminne och visa samtidigt som jag förklarar. Det är lite spännande att kroppen kan rörelserna lite av sig själv, eller kanske med hjälp av det undermedvetna. Det var kul att se att det blev lite framsteg i allafall, även om vi inte hann jättemycket.
 
För egen del är det nog bara katan jag är riktigt nöjd med på dagens pass. Kan vara så att jag är på väg in i en förkylning så kanske inte var det smartaste att träna, teknikerna gick väl hyffsat, men ji-geikosarna var inte mycket att hänga i julgranen och nog för att jag tränat lite på sistone, men jag bör hålla längre än en och en halv ji-geiko. Nåja, det går ju upp och ner, lättare att acceptera det nu när ingen gradering svävar över en.
 
Efteråt blev det kort, kort bastu och nu ska här sovas. Sista jobbdagen imorgon, längtar till helgen så jag spricker, även om det inte blir mycket vila där heller.
 
Det Positiva: Vänner <3
Det Negativa: Sjukling på G
 
Without you, I would not know what to do

Over and Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0