Effektivitet

På jobbet klockan sex och om förmiddagen var trög så var jag på eftermiddagen som en speedad duracell-kanin. Kanske hjälper det att man tycker sig kunna ana ljuset i tunneln. I skymningen åkte jag på hala vägar ut i stallet, mockade, haffsade till mig lite reflexer och gick förbi hagen för att hämta Maxim. Som inte alls fattade varför han skulle ut och promenera i halvmörkret och inte komma in till maten. Så han ägnade promenaden åt att låtsas bli rädd för saker, allt är ju annorlunda när det kommer snö, och julbelysning, hugedamig. Nåja, snygg är han ju när han blåser upp sig lite, även om matten tyckte att det fick vara någon måtta på grejerna när armen blev trött på att släpas efter en 500 kg häst. Vi fick öva mycket halter kan vi säga och stanna gör han ju, sedan vill han bara inte stå stilla utan komma igång igen på en gång. Blev inte så mycket pyssel mer med honom, kollade hovarna och borstade svansen, han hade haft täcke på sig i hagen och under promenaden så han var inte smutsig.
 
Ljus i mörkret

Sedan fick han äntligen kasta sig över höet. Jag gick till sadelkammaren och började rengöra läder, faktiskt så tog jag mig tid och gjorde allt, två träns och två sadlar, så nu är även vardagstränset och bladsadeln rena och fina. Tog även bort schabraken och gick sedan ut och rensade ut resten av grejerna i garderoben som ska tvättas. Två ikeakassar som får bo i bilen tills på torsdag när jag lyckades få tvätt-tid i grovtvättstugan. Känns bra att ha varit så effektiv, nu kommer allt det som jag ville hinna med under viloperioden att bli gjort under första veckan, underbart! Vilket påminner mig om att imorgon blir det till att kapa av svansen en bit och även manen, sedan, sedan har jag bara mys kvar att ägna mig åt.
 
Det Positiva: Effektivitet
Det Negativa: Dåliga skor
 
Good girl

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0