Ridhuspass

Det blev ett pass på hästryggen ändå. Eftersom underlaget på utebanan inte är det bästa för tillfället så höll vi oss i ridhuset. Det var hyffsat där inne, relativt nyvattnat så det dammade inget. Sedan var det lite varmt och kvavt, men då vi bara höll på i en halvtimme så fungerade det ändå.

Värmde upp lite i skritt och var nogrann med hörnpasseringar som Lena pratade om, gjorde lite volter i hörnen för att få igenom dem ordentligt. Samma tänk i traven också. Tyckte faktiskt att han var väldigt duktig idag, lite ovillig i ena varvet som vanligt, men tyckte att vi redde ut det ganska bra. Han kändes starkare i kroppen på något sätt så han har nog växt på rätt ställen. Testade även lite galopp, det gick, men var vingligt, några fattningar fattade han bra i allafall. Nästa gång ska jag ha den andra sadeln (idag hade jag dressyrsadeln som glider omkring lite) och så ska vi försöka jobba mer seriöst i galoppen. Hoppas också hinna med en lektion för Lena, kanske redan i nästa vecka. Veckorna går fort nu, snart så är det dags för årest första start.


Efteråt så fick han bada lite i spolspiltan då han blev lite varm och så gick vi ut och torkade/käkade gräs innan det blev ut i hagen igen. Matte kunde inte riktigt slita sig från stallet utan mockade en kärra från hagen och krattade i ridhuset, hoppas att det ska göra mig lagom trött så jag kan sova ikväll i skaplig tid.

Det Positiva: Duktig pålle
Det Negativa: Hunger

Together we are stronger

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0