Veckans planerade träning

Vecka 18

Måndag: Springa 5 km
Tisdag: Kendo 1,5 h
Onsdag: Rida 1 h
Torsdag: Vila
Fredag: Vila/Promenad/Springa
Lördag: ev. Rida
Söndag: Kendo 3 h ev. Rida

Denna veckas planerade träning. Springandet är avklarat för dagen, 33 min blev det denna gång och då gjorde vi ett avbrott för att promenera i ett lite snabbare tempo, James har lite längre steglängd än vad jag har så jag får pinna på så gott jag kan, springer jag ensam eller med någon som springer ungefär lika snabbt är jag gärna lat och springer i ett bekvämt tempo istället. Så denna tur var inte bekväm på något vis, speciellt inte de första km innan jag hittade andningen, sedan så kändes det ganska bra med den, men då började benen tycka att det var tungt och jobbigt. Vi gjorde situps efteråt också, poäng för det!

Annars så ser veckan rätt så normal ut, fredagen är rätt så oplanerad då jag inte riktigt vet hur pigg jag är efter en veckas nattjobb, men jag hoppas att jag orkar ta mig ut och lufta mig. Och just det, ingen iaido på torsdagen då jag ska umgås med Johan och åka och shoppa, det är i allafall planen. Helgen får vi ser vad det blir av, ska förtsöka hinna rida en av dagarna och åka till kolmården en förhoppningsvis (stegräknare på så blir det lite steg den dagen i allafall).

Nu så ska jag ta igen mig, duscha och ät mellanmål och så bär det av till jobbet, känns ganska spännande det här.

Det Positiva: Spinga
Det Negativa: Tunga ben

Fortare, fortare, fortare!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0