Frisering och Foto

I onsdags var det stalldag och vi körde på den nya rundan igen, man måste ju rida nya vägar ganska ofta så att man dels rider upp stigen och dels kommer ihåg var man ska rida. Det var alldeles lagom varmt och lite vind, perfekt ridväder! Lite flugor, men inte så att de besvärades för mycket. Hann få sällskap också, vilket var trevligt. Skrittade mest även om vissa i sällskapet (läs Joker) ville galoppera precis överallt. Hampus trampade på med spetsade öron och vi travade en bit medan Joker ångade på i galopp.

Efteråt hade jag gott om tid så passade på att rykta Hampusen riktigt ordentligt och även klippa manen. Sedan tänkte jag öva att ställa upp och fotografera, det visade sig att det inte behövde övas på speciellt mycket. Hampus kan! Väldigt praktiskt.


Meh, varför fotar du min gräsmage?

Borstade även av Joker och trimmade manen, hann inte så mycket som jag ville, det var mer en Hampus-fixa-mysdag som gällde, men jag försökte ta några kort på honom också. Lite sämre gick det, men man får vara glad att han stod stilla.


Hmm?

Lite fler bilder kanske kommer upp senare idag, ska till stallet igen. Men först sova!

Det Positiva: Hästar
Det Negativa: Nattjobb

I want my own!

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Clara

Hej!!

fina fjordhästar du har!! tävlar du med dem också?:)

2011-06-19 @ 22:08:54
URL: http://allroundtempus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0