Promenix

Idag så var jag ensam i stallet så tog en promenad ner till sjön med Maxim. Det gick superbra, han följde snällt med och stannade när jag bad honom om det. Försökte inte gå om mig eller något heller. Vi gick över dikerna (Maxim hoppade jättehögt över) och det gick utan problem alla gånger, mysigt att gå på den vägen. När vi kom tillbaka till stallet så övade vi spolning och även schamponering då han var lite smutsig. Det var lite äckligt med vatten som rann över rumpan och han trampade omkring en del, men jag tycker ändå att det gick bra, han har ju lite svårt att stå stilla i vanliga fall också (övade lite på det innan promenaden och då stod han stilla när jag sa till honom och ungefär tio sekunder innan han skulle trampa runt igen, en bra början i allafall). Efter att ha torkat lite i stallet och ätit lite hö (magen är betydligt bättre nu!) så fick han komma tillbaka ut till de andra och travade glatt iväg. Skönt att han är så snäll att hålla på med även ensam, han var inte vidare orolig över att vara själv i stallet och det är ju bra.


Nybadad!

Det Positiva: Promenad i fint väder
Det Negativa: När hästen blir ren blir jag smutsig

Kom änglar...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0