Toppenpass!

Alla som är beroende av kendo räcker upp handen! Vift, vift säger min hand då. Det är motivation på hög nivå just nu. Det var länge sedan jag kände såhär. Det var länge sedan jag tränade, orkade ett helt pass och var besviken över att det inte var en ji-geiko till på slutet. Det är en härlig känsla när man känner att man orkar det där lilla extra. Det är också en härlig känsa över att helgens träning på något sätt sitter kvar i kroppen. Tyckte teknikerna för det mesta satt bra, Do var lite hafsigt i början, men någon fick jag nog till tillslut. Vi började med att man skulle göra två Men, med kendo steg, mottagaren backar och avsluta med en Men-attack och gå förbi. Jag koncentrerade mig på att plackera rätt del på shinaien på rätt del av Men, några gallerträffar blev det, men överlag är jag nöjd. Sedan gick vi över till små attacker. Kote-Men-Do alla med attacksteg och motagaren backar. Fler attacker på rad, heja! heja! Fick till det rätt så bra när jag körde mot Kalle, jag kände mig snabb och säker. Som mottagare måste jag nog träna på att backa lite snabbare bara. Sedan blev det lite kiri-kiachi och kakarigeiko. Först kakarigeiko med stora attacker, avslappnat och utan pauser. Sedan snabbare och snabbare.

Ji-geiko, med en twist i början. Först till en ippon och sedan vanlig ji-geiko. Första var mot Kalle, poff, poff sa det och så tog han ippon. Så vi körde ji-geiko, mot slutet kom jag in i det bättre och blev nöjdare. Sedan var det Anders, det var intressant, mest för att vi höll på så länge med ippongrejen. Jag minns tyvärr inte vad jag gjorde för något, men en ippon blev det och sedan ji-giko. Åh, jag försökte tänka på allt på en gång, så det blev lite rörigt i huvudet, försökte göra flera attacke på rad och förbereda mig ordentligt. Jag är ganska nöjd, han stod ju inte och slog mig i huvudet hela tiden, vilket kan hända ibland. Sedan var det något mysko med rotationen för jag fick köra mot Kalle igen, tack och bock. Den här gången minns jag ippon, en Kote var det (öhh, eller? minst en av ippon var Kote i allafall, säger att det var denna). Kan säga att självförtroendet fick sig en rejäl skjuts där. Ji-geikon var bra efteråt också, det var som om kroppen visste vad som skulle komma och reagerade innan huvudet hann med. Apropå huvud så upptäckte jag en ovana som jag tror jag började med ikväll, rycka undan det åt sidan när jag ser att Men kommer. Inte bra, ska konta istället. Sista ippon/ji-geikon var mot en kille som hette Tomas. Jag fick tydligen till en Men där, som jag om jag minns rätt täffade rätt på. Sedan blev det en ji.geiko med mycket känna av och då övade jag på det Sumi sagt om att testa lite och trycka från båda hållen, ta ett steg fram, ta ett steg bakåt. Ibland så lyckades det. Bland annat en Men som jag är nöjd med då jag tryckte från vänster och sedan gick upp på Men. Sedan var det slut och jag som ville köra en till mot Lollo. Lite avslutnings haiasuburi och andning och så stretching.

Sedan blev det bastu och kendoprat plus lite annat också. Hände ju en stor grej här i Linköping i helgen som de som inte åkte på läger deltog i. Jag fick höra att det var vackert och romantiskt.
Och så fick jag och Lollo uppleva något väldigt suspekt, men försöker förtänga det. Mycket skratt, mycket kendo och nu ska jag sova innan klockan är elva!

Det Positiva: Motivation med stort M
Det Negativa: Ska behålla den ett halvår fram till graderingen

I love you all <3

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0