En häst han har tre kanter...

.. tre kanter har en häst och har han ej tre kante så ä han ej min häst!



Eftersom jag, tack och lov, var ledig i måndags så blev det en tur på Hampushästen i dagsljus! Tyvärr så fick jag inget ridsällskap, men vi pinnade på bäst vi kunde själva. Jag älskar att rida på vintern, om vintern i fråga är snörik och lagom kall så man inte blir anfådd bara av att skritta. Vi började ladda upp för igångsättningen om ett par veckor och tog en joggingtur på en bra skogsväg med lagom mycket snö så det inte blev för jobbigt för honom. Han blev pigg och glad när vi kom ut i skogen och travade på med spetsade öron. Lyssnade ganska bra när jag minskade och ökade också, vågade mig inte på att öka för mycket eftersom jag vet hur han är. Då vi vände mot hemväg, eftersom vägen genom skogen till nästa skogsväg är sönderkörd, blev det krut i baken på honom. Tack och lov är det uppförsbacke första biten så det bli lätt att hålla in på toppen, men han orkade hela vägen upp utan större problem, sedan blev det skritt och galopp, tog en liten avstickare in på en avtagsväg och när jag vände hemåt så drog han iväg lite, men det gick bra, underlaget var bättre än jag trodde också, så han bara forsade fram. På slutet så orkade han hålla galoppen ganska kort också, så det bådar gott inför våren, galoppen är det som står på schemat att börja jobba med, traven har vi rätt så bra koll på, nu gäller det mest att kämpa vidare och få honom mjukare då han är duktigt på att hålla det tempo jag vill och växla när han ska.



Finns inget bättre sätt att spendera en ledig dag än med frisk luft och hästar.

Det Positiva: Snögalopp
Det Negativa: Jobbigheter

Let it snow, let it snow, let it snow

Over and Out


Kommentarer
Postat av: syster

åh mysigt med galopp isnön.:):) kan du inte ta bild på namnskyltarna vill se hur de ser ut.:D:D

2010-12-30 @ 16:59:36
URL: http://fraidich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0