Back to basic

Ligger lite efter med bloggandet märker jag plötsligt. Hade ju en torsdagsträning jag glömt att skriva om.

Var supertrött på torsdagen eftersom jag jobbat sedan klockan sex på morgonen, så jag sov middag innan träningen. Lyckades masa mig dit i allafall och överlevde gjorde jag också, med nöd och näppe. Blev glatt överraskad när jag kom dit för Anna var där! Hon har varit borta en termin, men nu ska hon försöka igen med kendo! Kul, speciellt med en till tjej. Även Rasmus som började förra terminen dök upp, så vi kanske lyckas behålla några också.

Eftersom det var första riktiga passet på terminen (de flesta som var med hade inte haft nåot riktigt sommaruppehåll men iallafall) så skulle vi köra rätt så lugnt och mycket grunder blev vi lovade. Tyckte jag lät som en bra idé med tanke på hur långsam jag var i huvudet. Uppvärmning som vanligt och sedan lite hugg utan rustning. Kändes rätt så bra med teknikerna. Sedan blev det på med rustning och mer grundträning, sedan slutade det vara lugnt och behagligt och gick över till kiri-kiachi, kakarigeiko och ji-geiko. Jag körde min allra sista mot Anders och det måste vara det sämsta jag gjort på länge. Helt borta var jag försökte liksom inte ens. Så han fick säga till mig att skärpa mig och hugga ordentligt. Så jag fick hugga lite Men när han öppnade sig och då vaknade jag nog till lite, för den sista jag högg sa han att han hade försökt hindra, man jag lyckades med den ändå. Tror jag måste lära mig att fokusera bättre även om jag är trött, eller helt enkelt ställa mig på sidan så jag inte kör usel kendo, jag vet inte vad som är bäst.

Det var skönt att stretcha efteråt och dicka vatten, jag älskar vatten. Sedan cyklade jag och Lollo hemåt. Lollo börjar på sitt nya jobb på måndag! WUHU! Kendomässigt har slutet av veckan inte innehållit mer kendo eftersom jag varit upptagen på annat håll. Nu är datumet för vår masteplan spikat i allafall och alla berörda parter är informerade, känns som om det kommer bli bra det här. Nu är det torsdag nästa gång som gäller, ska se till att vara mer utvilad då.

Kommer mer om vad som hände i helgen senare, måste fixa lite middag först.

Det Positiva: Komma iväg till träningen
Det Negativa: Ofokuserad

I dream about the future and you are there.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0