No ribbons but a lot of sunshine

Ännu en dag är över och herregud vad trött jag är. Veckan har bestått av alldeles för lite sömn och mycket aktivitet och nu får man igen för allt det roliga. Ingen sovmorgon i morse heller uppe tidigt och laddade som tur var med en ordentlig frukost bestående av havregrynsgröt. Blev upplockad av Jossans mamma Ulla och vi begav oss ut till stallet. Jossan hade fixat två proffsiga hästskötare åt oss och tur var det hampus hade nämligen lyckats med konsten att placera bajs på huvudet. Knäppa hästen, packade in allt och for iväg till riduset i Segorp i strålande solsken så det var riktigt nice. Värmde lite utomhus först tillsammans och kollade in Segorps fina unghästar som gick i hagen. Blev inkollade av en hingst också som tyckte våra gula hästar var mycket intressanta.

Sedan fick jag gå in i ridhuset och rida fram, blev ovant och lite rörigt med andra hästar som man skulle akta sig för. Försökte komma ihåg allmänna ridhusregler och tror att jag inte gjorde någon arg. Första höjden var 60 cm. Fick inte riktigt igång honom eftersom jag fegade och han blir så stark så istället bröt han ut på 4:an, fel spöhand för mig! Sedan bestämde han sig för att bajsa vid 6:an och stannade där också, men övriga hinder gick felfritt, dock lite trögt och mest i trav. 12 fel och lika som senast! Andra höjden var 70 cm, vilket är ungefär min smärtgräns, inte för att hindren ser så stora ut när man väl rider, men när man sitter och väntar på sin tur ser de jättehöga ut så man sitter och stressar upp sig.

Mer fart och fläkt blev det, galopp från första hindret och den höll vi i mest hela tiden. Ingen utbrytning på 4:an heller, men sedan vet jag inte vad som hände på 5:an för då petade han ner en bom, han brukar annars tycka väldigt illa om att riva. Sedan blev det rätt så rejäl rivning av 6:an också, han rev innan han hoppade nästan, men 7:an och 8:an tog han i flygande fläng och det kändes som om han tog i från tårna. 8 fel där och et bästa han presterat. Inte illa av en 20-årig fjording på sin andra tävling, nästa i höst så kanske det blir rosett, det är ju vad man hoppas på.

Jossan och Joker hoppade 70 clear round och hade en bomm ner och sedan körde det en 80 cm klass också. Jossan satsade på att klara de tre första hindren och det gjorde de också och sedan blev det fel på 4:an och Jossan ramlade av. Joker var dock mycket lugnare än sist och det är alltid positivt. Helslut i bilen hem även om klockan inte var så mycket. Blev en snabbis in på blomaffären där jag ställt cykeln och handlade lite till uteplatsen. Så det blev en timmes omplantering av befintliga växter i mitt hem och sedan lite nyplanteringar. Foton dyker upp inom en snar framtid, mer idag blir det bara ett på min hoppstjärna.


Senast på Segorp, solsken hela dagen idag i motsats till då...

Nu ska jag krypa ner och sova sött innan morgondagen kommer.

Det Positva: Hoppehästen <3
Det Negativa: Feg ryttamatilda...

A lot lot of sun...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0