Mot SKO

Detta inlägg kommer helt att ägnas åt kendo, låg fkatiskt igårkväll och funderade ut vad jag skulle skriva. Igår var en konstig och flummig dag, på många sätt och vis, stod band annat och testade alla tvättlås med min nykel i tvättstugan innan jag insåg att det inte alls var tvättlåsnykeln jag höll i handen. Något snopet. Men kendo var det ja, kom hem vid två eftersom jag ville rida i solen och där låg ett kuvert som jag verkligen kände igen handstilen på, men inte kunde placera. Så slet upp det och så fort jag såg innehållet insåg jag att det var min egen handstil jag känt igen. Tävlingskortet kom nämligen! Lite av ett glädjetjut kom ur min mun innan jag kastade mig på telefonen och knappade ett sms till Lollo med stora bokstävar om den glada nyheten. Sedan kom det inget svar så det blev en spänd väntan för mig innan vi träffades på kvällens träning. Möttes vid cykelställen så vi kunde hoppa och fnissa lite i fred utan att skämma ut oss en massa inför andra kendomännsikor. I och för sig hoppade vi, eller jag i allafall, lite i omklädningsrummet när vi berättade för Johanna också. Jag kunde liksom inte hålla mig, samtidig är det väldigt nervöst, tur att så många bra människor ska åka så jag kanske lugnar ner mig lite. Ska anmäla mig på riktigt nu också och så är det bara att ladda, ladda, ladda.

Hade grundträning igår som vanligt på onsdagar. Det funkade bra, kände mig lite ostadig ibland, men försökte tänka på min hållning och framförallt att använda vänster hand, det funkade bra, några kändes riktigt, riktigt bra också. Jag ska tänka på att sträcka ut ordentligt också och att steg och hugg blir en och samma rörelse. Det fick jag till bättre på slutet när vi gjort en massa övningar, Nisse var på läger i Uppsala förra helgen och hämtade inspiration av Sumi-sensei, 8 dan från Japan. Dit ska jag åka nästa år också, så det så. Nisse sa i slutet att vi alla tre (jag, Lollo och Stina) blivit snabbare under lektionen och det kändes kul att höra, det kändes som om det hände något också, så jag ska försöka träna på de övningarna lite mer.

Efteråt kollade vi lite på rustningsträningen och sedan stannade jag och Lollo kvar och höll Johanna sällskap i omklädningsrummet. Det var trevligt, vi pratade lite kendo och lite fantasy. Sedan när vi gick ut kom alla killar ut samtidigt, Kendotajming, sedan visade det sig att de pratade om samma böcker som vi precis pratat om, dubbeltajming. Sedan hade vi ju inte tänkt prata så mycket i korsningen, men det slutade med ungefär en timme där också med Erik och lite kendo- och matprat och sedan så pratade jag och Lollo om en massa annat också. Så det blev sent igen och jag försov mig igen. Inte så bra, men jag känner mig inte överstressad än, ska ha möte i eftermiddag och efter det kommer jag förmodligen var panikslagen istället. Ska fösöka lova mig själv att jag inte ska gå härifån ikväll förrän jag är klar och kan visa den färdiga rapporten imorgon innan jag skickar in den.

Nu kör vi hårt hela dagen lång, snart så är det klart.

Det Positiva: Tävlingskort
Det Negativa: Trötthet

Moving foward in highspeed

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0