Mera rustning!

Lyckats plugga lite har man gjort idag också, känner mig lite stolt, läst allting, vaddå att man kanske inte räknat alla uppgifter..

Nyss hemkommen från kendon, lite så där lagom trött och svettig. Ibland kommer jag på mig själv med att tänka 2Slå på Nisse, slå på Nisse" i takt med huggen, högt så räknar jag som alla andra eller skriker, men inom mig bor en lite ond människa som vill slå på personen som tvingar mig till allt detta. Idag var det rustning igen, fick förutom Do (bröstplatta) och Thare (höftskydd) även ha Kote, handsakrna idag. Genast kände man sig mer handikappad än vanligt, dock tror jag att handställningen blev bättre, men huggen blev nog sämre. försöker pränta in i mig själv att jag måste öva mer balans. vinglar omkring som bambi på hal is känns det som när jag ska göra attacksteg eller bara hugga vanligt. Fick träna mer på de två tekniker Anders lärde oss i onsdags och idag gick det bättre, fick till det hälften av gångerna i allafall, så lite nöjd blev jag.

Kvällen ska fortsättas med lite pluggandes och fruktätning, i morgon blir det hårdkörning i skolan och så väntar tentan på tisdagen. Sedan är jag äntligen skolfri en hel vecka, ska bli super, mycket som jag ska ta tag i då. Som vanligt har jag många högtflytande planer som troligtvis inte kommer genomföras allihopa, men jag ska göra mitt bästa och förska nöja mig med det.

För övrigt har jag diggat en massa Johnny Cash låtar på dagen, blev inspirerad av filmen Walk the Line som vi såg för en vecka sedan. Han är bra, ruggigt bra.

Det Positiva: Mera rustning, mera!
Det Negativa: plugga, plugga

I walk the line

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0