Grubbel, grubbel...

Precis kommit hem från en promenad, tyvärr hann solen gömma sig bakom molnen innan jag kom iväg. Kanske lika bra, min hjärna skulle nog överhuvudtaget inte registrera om det varit vackert väder eller inte. Promenaden togs för att få lite annat att tänka på, men istället blev jag bara mer och mer fundersam och hade en massa tankar som virvlade omkring i huvudet utan att jag kunde stoppa dem. Var ska man lägga undan dem? De måste ju tänkas, det kan jag ju inte förhindra, m
en vart ska jag göra av dem sedan för att hindra dem från att förvandlas till grubbel? Grubbel är något jag är bra på, väldigt bra på i perioder. En annan sak jag är bra på är att fantisera och tillsammans blir det en jobbig kombination. Det finns liksom ingen hejd vissa dagar på vad min hjärna kan koka ihop. Ibland så är det inget negativt med det heller, jag kan ha väldigt trevliga fantasier, men så är det dagar när allt bara blir jobbiga saker som jag tänker på. Det är konsitigt, för de negativa tankarna som man väldigt gärna vill stoppa är otroligt svåra att tränga ut ut huvudet, medans de positiva ibland är för lätta att tränga undan. Det är också nästan alltid bara de negativa som lämnar ett spår efter sig även om man lyckats sluta tänka på dem. Sedan är det som om man kommer in i en ond cirkel och tankarna bara fortsätter att snurra.

Ska försöka sluta tänka nu, ikväll är det kendo, då brukar jag kunna sluta tänka, i allafall på allt annat förutom hur jag ska gå, stå och slå.

Det Positiva: Frisk luft i allafall.
Det Negativa: Virvlande tankar.

Bort, bort, bort...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0