Sunny Sunday

Back in Linköping!

Började dock dagen med en dunderfrukost HemHemma. Härligt att äta långfrukost med de där påläggen man inte har själv eftersom man inte skulle kunna äta upp dem innan de blir dåliga. Promenerade med mina systrar till hästen och åsnorna. Beundrade den ena åsnans runda mage och funderade om det blir tvillingföl. Sedan borstade jag på lilla Glumpiklumpen. Han såg gammal och trött ut, men det var nog bara en sådan dag. Han vill springa och bli jagad i hagen när vi kom med grimman. Blev ingen ridning denna omgång, så mycket annat som kom i vägen. Hemma igen snaskades det på tårtrester, jag och syster passade på att skämma bort Willekatten med grädde. Kan tillägga att jakten på en kattvänlig lägenhet är i full gång. Är riktigt sugen nu, blev till och med erbjuden ett par katter att ta hand om i helgen, men tyvärr lite för tidigt än.

Sedan blev det lite matätande också och så packade jag ner matlådor som fick följa med tillbaka till Linköping. Tågresan va väl inte sådär jätteproduktiv, pluggade ner till Stockholm och sedan sov jag resten av vägen. Skönt och bra för mig, för när jag kom fram var jag pigg och redo för grillning. Efter en lugn cykeltur och ett litet stop på Hemköp, där jag gick vilse, tog jag mig fram till grillplatsen. Där fanns en massa trevliga kendo- och iaidomänniskor. Fick en korv av Lollo och så hade jag banan och marchmallows med mig. Mycket uppsakttat verkade det som. Det var lite av avslutning och avskedsgillning. En kille som varit här på utbyte åker tillbaka till Japan på onsdag, han är trevlig och så kan han en massa kendo, så det känns lite tråkigt. Till slut blev det så kallt att v gav upp och nu sitter jag hemma i lägenheten igen. Ska ta och sova snart, imorgon börjar jobbet och jag ska vara på topp!

Det Positiva: Massa matlådor.
Det Negativa: Kattlös.

Med människor jag gillar...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0