Plugg och film på altanen.

Har insett att mina tidigare inlägg hamnar ganska högt upp på flumm-skalan, men nu börjar hjärnan återhämta sig så jag kanske kan börja skriva ordentligt igen. För tillfället befinner jag mig vid ett köksbord i Borensberg och har precis ätit frukost. Nu blir det lite pluggande innan jag åker tillbaka till Linköping igen. Det är iallafall tänkt att det ska bli pluggande, var det tänkt att bli igår också, men det blidde inte så mycket. När vi kom hit på eftermiddagen så åt vi först mat och sedan så satte vi oss på den soliga altanen för att plugga lite, men motivationen fanns inte riktigt där för mig, men det var mysigt att sitta i solen på en lugn och skön altan som lite omväxling. Skabörja leta en kattvänlig lägenhet med någon form av uteplats, balkong eller liknande, börjar bli dags att ta tag i detta nu.

Mot kvällningen gick vi en promenad och Johan visade mig en jättemysig stig längs med Boren. Tyvärr var min kamera alldeles för sömnig för att följa med, men nästa gång ska jag ha laddade batterier och föreviga det hela. Doppade tårna i vattnet och undrade besviket varför jag inte tänkte på att ta med badkläder, ännu en sak att tänka på till nästa gång. Sedan hittade vi en fisk instängd i en plashink som bara stod alldeles ensam på stigen. Den stackars lilla fisken fick komma tillbaka till sjön igen och förhoppningsvis kan den växa sig jättestor och leva fiskliv istället för att dö i en plasthink. När vi kom tillbaka till huset såg vi film på altanen, mycket mysigt, The day the earth stood still, helt okej tyckte jag att den var. Att se film på altanen var också en mycket trevlig sak, när vi var klara var det fortfarande ganska ljust, men månen lyste en del också.

Nu på morgonen hade jag fått en massa kendomail och kände att jag börjar bli ganska sugen igen, trots att jag hittar nya blåmärken varje dag. Glad blev jag att jag kan gå på en av träningarna denna vecka också, annars hade det blivit lite jobbigt. Men nu ska jag inte tänka mer på kendo idag, åter tillbaka till den forensiska kemin och där får jag se till att stanna ett tag.

Det Positiva: Solig altan man kan mysa på.
Det Negativa: Ingen sol och det enda jag har med mig är en kjol.

Hand i hand i solen.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0