Kendosången

Kvällen till ära kommer här en sång som egentligen skrevs en natt under kendolägret när min fot mådde myket dåligt. Idag rev jag upp skinn igen så jag tänkte att det vore passande att skriva ner den, nu kommer jag att minnas den även om jag tappar bort mitt kladdpapper.

Melodi: (Typ) Somliga går med trasiga skor. (Cornelis Vreeswijk)
Text: Matilda Näslund

Fotsången

Somliga går med trasig fot,
säg vad beror det på?
De tränar kendo till skinnet får nog
säg varför gör de så?

Sensei han säger att allting bli bra,
men ska mn tro på det?
Ett bad för foten och salva var dag
så kan du träna mer.

Somliga går med trasig fot
och blåsor lika så.
Säg kendo är det verkigen coolt
när fötter blöder så?

Sensei han säger att allting bli bra
och det tror jag på.
För kendo är det bästa jag vet
näst efter fotbad såklart.

Somliga går med trasig fot,
säg vad beror det på?
Sensei som i Dojon bor
kanske vill ha det så.

Det har som sagt gått långt när man skiver en låt om fötter och dessutom lägger ut äckliga bilder på sagda fot, nu är den i allafall omplåstrad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0