Hektiska dagen

Hektisk dag idag. Började med att jag försov mig och fick slänga i mig lite frukost, packa ner allt jag skulle ha med mig och sedan cykla fort, fort till skolan. Hann i tid till tentan även om svetten rann en del. Tentade i några timmar, kändes helt okej, men denna tenta är lite bedräglig på det viset. Frågorna kan vara knepigt formulerade och man kan lätt fatta fel. Hoppet lever i allafall ännu. Blev en snabb tur hem sedan för att äta lunch och därefter till jobbet. Blev en hel del att göra på eftermiddagen utan att det för den skull blev stressigt, sådana dagar är bra. Fick vara en del ute på lab och blanda saker också och det tycker vi mycket om! Så fick jag återse mina kära lätte-metoder och utvärdera dem.

Direkt efter jobbet åkte jag med bussen ut till Hampestampen. Bushästen skulle äntligen få komma ut igen. planen var en lugn, ganska lagom lång tur, men Joker spolierade det hela lite. Han var nämligen yberpigg medan Hampus mer tog det lilla lugna, som vanligt alltså. När vi skulle trava galopperade Joker och när vi skulle skritta så taktade han. Därför tog vi en sväng på ridbanan efter turen. Joker skulle hoppas i galopp! Jag och Hampus agerade hinderbyggare och Jossan och Joker hoppade. Blev helt okej till slut, han fattade galopp vid fattningarna och han försökte aldrig stanna. Någon gång blev det lite älgkliv över, men på slutet så hoppade han på "riktigt". Sedan var det naturligtvis dags för min och Hampus tur. Ibörjan var det lite halvsegt, jag är lite mesig av mig och så tyckte Hampus att hindren var lite mesiga. Tillslut höjde Jossan upp en oxer till 70-75 och då blev det fart igen. Hampus lekte superhäst och flög över, han gillar verkligen hoppning och det gör mig så glad att hoppa honom. Han var mycket nöjd med sig själv kan jag tillägga efteråt.

Det Postiva: Tenta gjord.
Det Negativa: Axelont.

Fly on the wings of love...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0