Lite av varje

Storhandlingen blev bra, handlade en massa gott till mig och syster i helgen. Sen fick Johan mig att impulshandla choklad som jag åt sent på natten till Brisinger-läsningen. Alldeles för sent blev det.

Denna dag började med att jag tog en extra lång sovmorgon, lite längre än planeringen var, ändå hann jag med allt jag tänkte, så skönt. Städade och fejade och skrev simskolediplom. Sedan fick jag iväg mig själv till skolan och gick på en föreläsning i alla fall. Ganska intressant, men bara ganska.

Dags för simskoleavslutning på kvällen, känns nästan skönt att det är över, även om jag kommer att sakna Linus och ungarna lite. Gick i alla fall ganska bra, blev ganska mycket lek, men det får man faktiskt ha på avslutningen. När allt var över gick Linus och hämtade glass åt oss också, inte bara barnen som fick :D Funderar allvarigt på att skriva ett mail till min chef och ge förslag om förändringar i simskoleverkasamheten. Om en kille har gått i simskolan i fem terminer och fortfarande inte simmar är det något fel på systemet. Det är fel att man hela tiden ska behöva anpassa ner nivån för gruppen. Om någon/några i gruppen aldrig gått i simskola och resten har det, får man ju ändå anpassa efter de som kan minst känns det som. Jag tycker att de ska ha en bestämd grupp för de riktiga nybörjarna, en för de som gått en period och så vidare. Det skulle underlätta så otroligt mycket för oss simlärare att få en helt jämn grupp och jag tror att det skulle gynna barnen också.  De måste få utmaningar för att gå framåt, annars så står det helt stilla istället. Så nu är jag riktigt uppeldad och ska ta tag i det här, dels genom ett mail och sedan kanske jag ska skriva en insändare också. Eller vänta, nu ska jag hejda mig lite, ska skriva till fru chef först.
Gick en sväng till gymmet också, blev bara 45 minuter idag, eftersom jag skulle möta syster vid tåget. Missade dock tiden totalt och kom en timme för tidigt, så jag kunde ju ha tränat lite längre, surt, men får ta igen det någon annan dag.

Nu är i alla fall syster här och vi har ätit nattmacka och ska väl snart till att sova. Ser fram i mot helgen mycket, mycket.

Det Positiva: Syster är här!
Det Negativa: Klor i ögonen.

Du öppnar min ögon för världen om och om igen.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0