HemHemmadagar

Dagarna går fort när man har roligt.

Igår blev en lång dag som ändå gick otroligt fort. Eller ja, den fyra timmar långa tågresan gick rätt långsamt, speciellt den timmer jag satt ihoptryckt mot fönstert och försökte utestänga två småtjejers babblande och dividerande om vem som hade rätt i det kortspel de spelade. Ble handlande i Tierp inför kvällen, hade bestämt mig för laxpaket, hittade en engångsgrill också som tur var. Hem en vända och vem mltte mig på uppfarten om inte lilla älskade Gustav. Han kom springande så fort bildörren slog upp och ville hälsa. Skönt att han i allafall är hemma nu. Wille har inte synts till på två veckor och lite orolig är man ju.

Blev några timmar hemma innan det var dags att ta sig in till stan. För första gången på flera år åkte jag buss in till Gävle också. Fick sitta en stund och vänta, men solen lyste och det var en massa blommor att kolla på, så jag led ingen nöd. Först dök Anders upp och vi hade hunnit hälsa och prata lite innan Johan och Sandra kom. Sist så kom Foppa också också och vi var fulltaliga för denna gång. Vi drog oss in i Boulongern och hittade ett bord vi lade beslag på invid en lekpark och en solig äng. Bara jag och Foppa som skulle grilla och medan vi väntade på det festade vi på vindruvor, brieost, kex och godis av lite olika slag. Pratade och skvallarade lite om vad alla bekanta hade för sig och hade det allmänt trevligt. Efter allt ätande skulle lekparken testas. Åkte linbana fast vi var för stora och tunga allihopa och inte kom ända fram. Sedan provade vi resten av de mer eller mindre livsfarliga aktiviteter som fanns. Skulle aldrig släppa lös mitt barn i en sån där ställning, det är ju skithögt. Sedan drack vi vin också, eller jag, Anders och Johan gjorde och spanade på polisen som åkte förbi två gånger utan att stanna och kolla oss, kanske såg vi lugna och vuxna ut (tur att de inte kom förbi när vi lekte i lekparken). Tillslut blev det kubb också, mitt lag vann båda gångerna, det var jättekul, första gången i sommar jag spelade. Extra kul var det när vi körde killarna mot tjejerna och vi sopade banan med dem. När det blev kallt och myggigt drog vi oss in mot stan och hamnade tillslut på subway eftersom de höll mig sällskap en timme innan min buss behagade gå. Så skiljdes vi åt för denna gång, men jag har mer eller mindre lovat att åka till Uppsala i höst och ska försöka tajma när Sandra åker dit också ochså ska vi få följa med och se vad som egentligen händer på de där nationerna det är så mycket snack om. Sen ska jag hälsa på Sandra i Örebro också dit hon ska flytta om några veckor och plugga till sjukskörterska.

Trött var jag och länge sov jag idag. Fick mig en sen frukost i solen sedan och en dusch innan det bar iväg igen. Jag och mamma åkte till Valbo och shoppade. Blev ett par nya springskor till mig, ordentliga denna gång, så nu ska här springas utan att skunna skylla på ömmande fötter och ont i benhinnorna. Känner mig rätt så taggad. Hittade en fin tröjklänning på rea också som jag unnade mig. Så bar det av till mormor och morfar också där det väntade en massa kakor till kakmonstret Matilda. Riktigt gott var det och sedan pratade vi en del. Fick presenter av mormor också, ett badlakan, en väggklocka och några fina ljuslyktor, riktigt glad blev jag, de får komma ner till mig på flytthelgen tillsammans med lite annat jag gömt undan i garderoben. Sedan skulle mamma en sväng på Rusta innan vi for hemåt och då tittade jag ut en staplingsbar skohylla som kanske också ska inhandlas, ska fundera lite på det och kolla vad som får plats i lägenheten.

Hemma igen blev det mat och läsande, går igenom nostalgiska barndomsminnen med en massa hästböcker inblandade. Det tar sin lilla tid. Imorgon är det full fart igen. på schemat står farmor, ridning och en cykeltur med pappa.

Det Positiva: Vänner för livet.
Det Negativa: Trötthet som aldrig ger med sig.

Imorgon är en annan dag...

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0