Glass och solnedgångspromenad längs Stångån

Började dagen sent, för just det, jag har semester och då får man sova länge, i allafall den första veckan. Egentligen skulle jag försöka gå upp i morse men det gick inte. Gör ett nytt försök imorgon för då ska solen skina på förmiddagen och jag vill ligge ute på en filt och sola. Funderar på om jag ska gå till affären och handla frukost som jag sedan tar med ut på en gräsmatta. Ska jag lyckas borde jag nog ta och sova nu i stället för att blogga, men har man något som liknar ett misstänkt beroende så har man.

Kom iväg med bussen till Hampus i allafall, utan att stressa mig igenom frukosten och utan att stressa till bussen. Vad bra jag är på att ha semester. Märker ni hur jag slänger ordet semester omkring mig? Det är för att jag inser hur lyckligt lottad jag är just nu och inte känner någon nämnvärd stress. Eller jag ignorerar all stress inför framtiden eftersom jag trivs så bra med att bara vara lat och ledig.

Hos Hampus blev det hoppning, banhoppning var det meningen. Blev inte så mycket bana för oss, Hampus var inte på G idag. Tror han blev sur när jag igår sa att vi skulle ut i skogen och idag så blev det ridbanan igen. Nåja, på fredag ska vi ut i skogen, vad som än händer. Hoppade inte högt idag, han var ju ändå inte sugen så varför fresta mer på hans humör. Blev dock en studs och några tunnor som vi hade väldigt problem med. Försökte rama in, men när jag ramade in på ena sidan sprang han helt enkelt på den andra. Blev till att ta ner farten ganska så rejält och då gick det. Tunnorna ska fram igen, banne mig. Sedan skulle alla hinder av ridbanan för den skulle harvas, Jossan som också hoppat med Joker, den fansastiska hästen varken vägrade eller rev idag, tyckte jag kunde rida Joker lite så plockade hon undan. Det säger man ju inte nej till så jag satte upp, kan ju vara bra övning inför nästa vecka när jag ska låna honom en dag så min syster och jag kan rida tillsammans. Han har verkligen förändrats. Nu kunde man känna på honom att han trampade och flyttade sig för skänkeln. Han, jag och galoppfattningar gick dock inte ihop, men hans trav och jag tivdes tillsammans, det kommer att bli en fin häst i framtiden det där.

Sedan var det hem och vara lite trött, ganska anstängande att rida i värmen. Bestämde träff med glass som mål till kvällen. Det är lite lustigt, men mycket härligt att jag känner en sån förväntan när vi ska träffas. Det har snart gått ett helt år och jag blir forfarande så glad när jag cyklar för att träffa honom. Det tar jag som ett bra tecken. Det blev glass på Bosses som nästan hade slut på glassorter och sedan fick vi sällskap också. Blev promenad längs Stångån i solnedgången och det var mycket trevligt. Bitvis pinsamt och fnissigt, men mest bara härligt. på vägen hem svängde vi in och kollade på lägenhetsdörren och uteplatsen, vi träffade en katt så det är tydligen ett kattområde ändå.

När vi sagt hejdå till varandra styrde jag cykeln hemåt, men framförallt mot McDonalds, eftersom jag i ungefär en timmes tid fantiserat om cheesburgare, så en sådan blev det. Det var gott, men den tog slut väldigt fort, hann inte alls cykla långt, ibland är det riktigt gott med snabbmat, för det mesta faktiskt, men när man är sådär hungrig och går och fantiserar om den i förväg så blir den ännu godare.

Nu ska jag sova, så jag kommer upp till solen imorgon.

Det Positiva: Promenad med din arm runt mig.
Det Negativa: Glömde allergitablett imorse.

Flower Power

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0