Shinai!

Solen skiner och himmlen är blå, vad det är skönt att leva då....

Dagen började med en förmiddag hos Hampus. Gjorde honom riktigt fin och fick bort en massa lera och ännu mera päls. Han tyckte det var skönt och stod alldeles stilla och njöt av solen som lyste in i stallet. Vi red en sväng, kunde rida i bara tröja och fick till och med kavla upp ärmarna på slutet. Härligt värre med andra ord. Borstade av Joker lite också, men han lade sig ner i leran nästan direkt och vilade sig. Ett tag såg det ut som om han sov.

Hem och byta kläder blev det sedan och iväg till Shinai-fixardagen. Äntligen skulle vi få oss egna svärd! Ett riktigt knepandes och knopandes blev det. De skulle först plockas isär, slipas till, oljas in och sedan torka. Medan de gjprde det så fixade vi låneshinaier som var lite skamfilade. Så skulle vi plocka ihop våra egna och så fick vi en egen påsa att ha dem i. Shinaier går nämligen under vapenlagen och man får inte gå omkring med dem hur som helst på stan. Jag menar, ett bambusvärd är ju bra mycket farligare än ett paraply!? Jag är glad och lycklig över min shinai, funderar på om man ska döpa den, det har man ju hört, att svärd brukar ha egna namn. I allafall i alla fantasy-böcker jag har läst. Får höra mig för om det passar sig och komma på ett fint namn, om alla tycker jag är löjlig så kan jag ju hålla det för mig själv. Ikväll blir det kendo-partaj också, ska bli kul, spännande att träffa människorna utanför träningen.

Det hände en hemsk sak på simhallen igår som jag läste om i tidningen. De hade ett drunkningstillbud och nu ligger en kille i respirator på sjukhuset. Känns hemskt, vet inte vilka det var som jobbade, men jag skulle ha jobbat igår kväll om jag inte hade trott att jag skulle vara upptagen. Hoppas att han kommer att klara sig i allafall.

Det Positiva: Eget svärd!
Det Negativa: Det ä läskigt när det händer allvarliga saker på jobbet.

Vill, vill så mycket...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0