Målsättningar inför 2015

Mål att sträva mot gör det hela enklare när man ska lägga upp sin planering, när man stannar upp och ser vart man befinner sig och när man ibland glömmer bort att besinna sig i sin iver att göra allt och gärna allt på en gång. Så fungerar jag i allafall. Jag delar upp det som vanligt i lite olika delar, färre än vad jag haft tidigare om åren, men det är ett nödvändigt ont tyvärr. Jag vill inte gå sönder nämligen, för det är vad det känts som att jag kommer göra om jag bara borrar ner huvudet och fortsätter blunda för verkligheten. Ibland måste man inse att man inte klarar av allt man vill och då måste man prioritera så att i allafall något blir genomförbart.
 
Maxim
Maxim och hans träning är en stor del av min målsättning under året. Han och jag ska stå i fokus, bli ett bättre team och verkligen satsa på att träna och gå in för att utvecklas. Vad jag ser framför mig som delmål är följande:
*Träna regelbundet för tränare under hela året, mest i dressyr, men även komma iväg på någon hoppträning
*Tävla LB-program under våren som kommer
*Komma ut på minst en Pay and Jump under våren och en under hösten
*Försöka komma iväg på en aktivitet med SUFF (Stockholm-Uppsala Fjordhäst Förening) under våren
*Delta i en Brukstävling/träning under våren och en under hösten
*Åka till Segersta en gång under året och träna för Mads (har pratat med min syster om det i så många år nu, men nu ska det bli av!).
*Debutera LA-program under hösten (om vi känner oss tillräckligt starka för det)
 
 Målbild
 
Det som också står rätt så högt upp på önskelistan är att åka på tömkörningskurs, samt att åka en helg/långhelg till Söderköping och träna för Lena Wigh igen. Vi får se hur mycket tid och pengar jag kan lägga på det hela helt enkelt. Man ska ju inte ha för många mål heller.
 
Träning
Träningen för egen del kommer se lite annorlunda ut jämfört med de senaste 6 åren av mitt liv. Jag kommer nämligen ta en uttalad Kendopaus. Eller har redan tagit kan man ju konstatera. Det har att göra med att jag helt enkelt inte klarar av att få in kendo i mitt liv just nu och jag klarar inte av att ha det på mitt dåliga samvete och åka omkring med kläderna och utrustningen i bilen varje onsdag och hela dagen gå och intala mig själv att jag visst ska träna och sedan misslyckas med just det när kvällen väl är där. Kendo har under hösten varit roligare än på länge och väldigt inspirerande, vilket gjort att jag velat så mycket mer än vad jag kan och då blir jag så besviken på mig själv. Tills jag lärt mig att tänka kravlöst på kendo i mitt huvud, blir det en paus. Obestämd hur lång, men någon gång kanske jag kommer tillbaka, vem vet. Det är också så att jag fått en reservplats för en dressyrtränare på onsdagar när träningen är och det är prio ett helt enkelt. 
Träna ska jag ju dock göra, för om Maxim ska bli bättre måste även jag förbättra mig.
*Fortsätta träna core som jag gjort även under hösten, så nyttigt och roligt!
*Börja stretcha mer efter ridpass, jag stretchar ju Maxim och vi är ju ett team så jag måste ju också vara med på ett hörn.
*Promenad minst en gång i veckan (förslagsvis tillsammans med Maxim på hans vilodag)
*Träna något tillsammans med Johan
 
Annat
I övrigt har jag lite lösa mål också
*Ge mer på jobbet och visa framfötterna mer, börjar känna mig lite varmare i kläderna nu.
*Få massage regelbundet (hittade äntligen en massör innan jul som verkar lovande).
*Ha en helg per månad obokad i kalendern
*Ta mig tid att läsa mer nya böcker
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0