Min gula dressyrhäst

Idag insåg jag med glädje att jag valde rätt dag att rida ut på, nu kunde jag nämligen , utan att få dåligt samvete, hålla mig till ridhuset idag då regnet stänkte. Jag fick ju såklart sota för att jag ägnat de två föregående dagarna åt andra hästar och inte myst tillräckligt mycket med Maximen. Ropade vid grinden som vanligt, ingen gul häst kommer gåendes. Går halvvägs ner i hagen, han står längs ner och gräver i leran. Ropar igen, övriga fyra hästar titta nyfiket upp med spetsade öron, Maxim slänger ett halvt öga på mig och fortsätter sedan frenetiskt att gräva i leran. Vandrar ner till honom och när jag är en tio meter bort vänder han och går iväg åt andra hållet. Snacka om dissad! När jag väl kom fram fick jag på nåder ta på grimman och så gick vi in till stallet. Efter en stund i boxen med lunchhö, medans jag mockade den andra boxen och fixade höpåsarna (bara till två hästar denna dag), var jag förlåten och han var idel solsken igen.
 
 
 
Vi gick ner till ridhuset, vämde upp lite kravlöst i skritt, trav och galopp. Ganska så pigg och glad häst. Övade sedan ganska mycket programdelar i trav och blandade program hejvilt, några övningar från LC, några från LB och till och med någon liten från LA. Målet var att fokusera på att han skulle reagera kvickt så jobbade en hel del med halter på diverse ställen, mycket serpentiner och så lite ökningar på diagonalerna. Han lyssnade så himla bra tillslut och mjuk och fin var han också. Så vi gick över till galoppen, lite mer springig och lite svår att ställa igenom, men jag tyckte att ibland fick vi till det, det kommer att ta tid, men ska försöka fokusera lite mer på galoppen nu när jag tömkör för att jobba upp lite styrka, så kommer det bli toppenbra det här. Avslutade med att rida igenom LB:1 en gång innan jag travade av. Det gick okej, mer fokus från mig så blir det nog bra det här!
 
Det Positiva: Finhästen
Det Negativa: Allt går i ett
 
I could not love you more

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0