Stefanträning

Lägligt i Marithas semester lades det in två torsdagar med träning för Stefan istället. Superkul då jag gärna vill hålla i den uppåtgående trenden och han inte alls känns speciellt trött eller sliten, det kommer att komma pauser i träningen ändå i alla fall tre tillfällen som jag redan vet framöver, varav den första kommer redan om några veckor då jag och Johan ska ut och paddla. Vi får se vad planen för Maxim blir då.
 
I alla fall flexade jag ut från jobbet och styrde bilen mot Knivsta, åkte den smidiga vägen denna gång och det tog ca 40-45 minuter, så inte så farligt. Vi skrittade fram lite, han kändes väl inte helt med och lite spänd, inte som förra veckan för Maritha när han var med hela tiden. Men tror han kände igen sig i alla fall för det var ändå mycket bättre än tidigare gånger. Vi fick öva mycket på att korta några steg och kvickt länga ut igen, där behöver jag bli snabbare och släppa fram honom, det känns lite som om jag ger hjälperna i slowmotion. Han blev väldigt fin av det jobbet i skritten och även i traven fick vi bitvis till den där känslan när han tar i ända bakifrån bakhovarna och är med på vad han ska göra. Fick sedan jobba på samma sätt i skritt igen och när vi kortat upp och skulle fram så var det galopp som gällde. Några riktigt fina fattningar blev det och sedan jobbade vi i galoppen med att ställa utåt och inåt om vart annat. Han var inte riktigt så fin som han kan kännas, men kämpade på bra ändå tycker jag.
 
 It is a long way to go but we will get there
 
Sedan den förvända då som vi skulle rida på en för oss ny linje, en linje som finns i LA:2 där man går in på en båge längs med långsidan, en i mitt tycke lite för tvär båge. Så jag fuskade lite med vägen i början, men sedan lyckades vi faktiskt i båda galopperna!! Han bröt inte av något heller, kanske för att det är en stor ridbana och vi inte red direkt mot något hörn, men ändå, framsteg!! Avslutade med lite travlängningar på diagonalerna, där var han trött men gjorde så gott han kunde, det kommer sakta med säkert. Och så travade vi av lite, totalnöjda! Jag behöver verkligen jobba med min vänsterhand och att den inte ska över på högersidan om halsen utan ut istället. Ska försöka göra mig av med ovanan genom att vila den lite mer mot låret, tills jag vant mig vid att den kan vara där ute ibland. Trötta var vi efteråt, men ser redan fram i mot nästa vecka. Samt vad all denna träning för två så bra personer kommer leda till. Båda peppar mig till att vi kan mer och att vi kan visa upp det och kanske faktiskt kvala någon gång framöver. Målet att starta La i höst känns inte jätteavlägset i alla fall. De har lite samma tankar också, men olika sätt att säga det på och olika övningar för att nå fram till samma mål. Vilket jag tycker är superbra!     
 
Det Positiva: När folk tänker lika med säger det på olika sätt
Det Negativa: Den evinerliga tröttheten
 
Mot målen
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0