On the way

Jaha och vad har hänt sedan sist då. Let me see...
Vi red hem från sommarhagen på fredagen, trött och seg häst som väl inte tyckte det var en så bra idé.
Vila på lördagen, C skulle ha ridit, men åska och störtregn ställde sig i vägen.
Vi red sedan ut själva på söndagen, till backarna som var ganska så perfekta efter regnet. Galopperade en hel del och övade dels på fattningar och dels på lite förvänd i kurvorna, men mest på att gå framåt. Sedan ägnades eftermiddagen åt att bygga sommarhage på nytt ställe.
 
C red sedan på måndagen utan mig, men hade fått lite hjälp av stallmatten som är betydligt mer pedagogisk än jag. På tisdagden jobbade jag en monsterdag och Maxim fick ny kompis i hagen, vi borstade och gick en promenad eftersom jag kom dig så sent och var så trött. Igår så red vi på ridbanan inför träningen, det gick väl helt okej, men när det är en vecka sedan ordentlig ridning så blir det lite stretigt och tungt i handen. Tycker dock att vi redde upp det hela på ganska bra sätt. Blir lite träningsuppehåll nu några vecka under min semester, ska såklart rida, men ska koncentrera mig på långa uteritter och mest ha trevligt, tror båda våras huvuden mår bra av det.
 

Till träningen då, varmt och solen sken, så lite sega båda två skulle jag säga. Det gick lite snabbare denna gång att få igång motorerna i alla fall, tänka som förra gången några steg tillbaka och kvickt fram igen och så jobba på det ett tag. Sedan skulle vi flytta rumpa, på voltspåret, både inåt och utåt. Hjärnan var väl inte helt med på det, men vi lyckades väl någorlunda tillslut. Vi gjorde detta i alla gångarter och trots min inre förvirring gick det okej även i galoppen även om vi blev trötta av det båda två. Vi red skänkelvikningar sedan i trav, först vända upp på medellinjen och flytta ut till långsidan, sedan vända in på diagonalen och flytta in till medellinjen. Det gick väl inte så bra som jag hoppades på och jag vet att vi kan bättre, men återigen höll jag på och spände mig och vred kroppen på diverse sätt och skänklarna for omkring, drivande skänkel ska inte vara uppe på schabraktet och vifta Matilda, den gör ingen nytta där överhuvudtaget. Nåja, även här fick vi till det hyffsat tillslut. Jag skulle säga att det var ett helt godkänt pass allt som allt. Vi är på väg mot något nytt just nu och bitvis är vi där innan det faller isär för att det är nytt och ingen av oss riktigt orkar. Det känns i alla fall bra att jag börjar få koll på hur det ska kännas och vet jag vad jag sträva efter. Genom åren och utbildningen vi gått igenom har det ju hela tiden varit nya nivåer att vänja sig vid och nu är vi snart på ytterligare en. Ser mycket fram i mot att framöver befästa allt det här och bli ännu bättre. 

Vi avslutade med lite galoppfattningar och övergångar till skritt/trav, ska tänka på att bryta mer för yttertygeln och testa hur det går, han gjorde ett par riktigt bra, men vi behöver öva på att gå framåt efter också oavsett om det är skritt eller trav. Trött och svettig häst plus matte höll på att tappa sadeln på väg till transporten, men körningen gick bra och sedan fick han vila lite i boxen och äta saltsten. När vi gått till hagen tömde jag boxen på spån, planen är att tvätta i helgen så den är torr och ren, samt redo att ströas upp i början av nästa vecka.   
 
Det Positiva: svåra saker
Det Negativa: flugor 

Stor gul < 3 

Over and Out 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0