Dressyr och hårda vägar

Helgen som gick då, hade morgonen på lördagen, så fixade och donade allt då, plus lite till, hemma till tio och långfrukost (som jag inte hann med innan eftersom jag försov mig...) sedan slappa lite och tillbaka på eftermiddagen och gå en längre promenad i vintersolen med Maximen, som var pigg och glad. Hann knappt hem, sedan tillbaka till stallet för då fick jag tillbaka sadlarna, lade på dem, pratade lite och sedan kunde jag åka hem och slappa ännu mer.
 
 
På söndagen gav vi oss ut på upptäcktsfärd, hittade en väg som nog kan bli riktigt bra, beroende på hur nära järnvägen man vågar sig. Ska gå där själv först innan vi ger oss av dit tillsammans igen. Hårt i marken är det ju överallt nu, så det blev skritt för hela slanten, men med lite jobb då och då.
 
Veckan började med vila, för det är bara att inse att matten är i en svacka och måndagar är den jobbigaste dagen på hela veckan. Men igår så fick vi till ett pass i ridhuset, mestadels själv, bara sällskap av stallkompis i början. Maxim var så så fin! Jobbade på bra, vi gjorde inget avancerat i traven, men han trampade på bra, bjöd till lite i tempoväxlingarna i slutet till och med! Galoppen var också ruggigt trevlig, matten behövde hjälpa till en del i vänster varv, men i höger kunde jag njuta faktiskt! Vi gjorde förvända galopper på bågar och på diagonaler i båda varven! Skänkelvikningarna i trav fick vänta då jag hade vanliga bettet.
 
Igår så var det Marithaträning igen! Jag fick inte riktigt samma känsla av framåtbjudning som på tisdagen, men han var ändå väldigt fin. Vi kämpade på med våra skänkelvikningar som hela tiden går små steg framåt, men jag behöver vara kvickare i mina hjälper, ge sidförande hjälper, sluta med det och möta upp på ytterhjälperna för att bogen inte ska orma iväg, när jag hinner med så blir det några steg som är riktigt bra, men sedan tappar hjärnan förbindelsen med kroppen och så blir det ormigt igen. Vår förvända galopp har i alla fall tagit steg framåt, i höger gjorde vi bågar, diagonaler och en kortsida!!! I fin bärig galopp utan att han försökte bryta av. I vänster gjorde vi fina bågar, någon diagonal som var hel okej och sedan övade vi på att skära av hörnen och fatta förvänd vänster galopp och galoppera långsidan ner. Svårt tyckte vi båda, men det blev också bra tillslut. Vi ska öva på att våga testa detta på egen hand hemma också.
 
Vila ikväll igen, eftersom matten hade aw med teamet efter jobbet och kom sent till stallet. Så här i slutet av hösten är jag lättövertalad till det mesta.
 
Det Positiva: Att utforska
Det Negativa: den sneda kroppen
 
Straight up!
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0